Corners leggen Wittenhorst 1 over de knie

10 september 2023

Wittenhorst 1 is tegen haar eerste nederlaag opgelopen in de Vierde Divisie. Na een voorsprong in de tweede helft werd er na twee tegendoelpunten uit een corner onnodig met 3-2 verloren van Nemelaer.

Direct na het eerste fluitsignaal volgde een scrimmage voor het doel van de thuisploeg, maar het lukte de bezoekers niet om de snelle voorsprong te pakken. In de eerste tien minuten wisten beide ploegen kansen te creƫren: de gastheren kopten over, Giel Beurskens schoot op de lat en vlak daarna werd de doorgebroken Nick Driessen van het scoren gehouden.

Achterstand

Na zo'n twintig minuten kwamen de Brabanders bijna op voorsprong, maar doelman Van Rens wist met een fabuleuze redding de brilstand te handhaven. Na ruim een half uur spelen zorgden misverstanden bij Wittenhorst voor groot gevaar. Matthijs de Waal profiteerde hiervan. Hij lanceerde ploeggenoot Pieter Vugts die na knap doorzetten beheerst binnenschoot: 1-0. Beide ploegen kregen nog een kans voor rust: Een vrije trap van de gastheren werd gekeerd door Van Rens en Giel Beurskens zag zijn schot overgaan.

Voorsprong

Na rust schoot Wittenhorst direct uit de startblokken. Uit de eerste aanval kwam de gelijkmaker: Joost van Rensch schoof behendig binnen en bracht de Horstenaren op gelijke hoogte. Tien minuten later kwamen de oranjehemden zelfs op voorsprong: over de rechterkant zette Van Rensch uitstekend door. In eerste instantie weet de doelman deze voorzet weg te tikken, maar in de rebound wordt er alsnog afgerond door Jeroen Verkennis.

Corners

Lang kon men niet genieten van de voorsprong. Amper drie minuten later volgt een hoekschop voor de thuisploeg en deze wordt binnengekopt door Luuk Vermeer. Waar Verkennis de bezoekers vervolgens bijna weer op voorsprong brengt, valt de treffer aan de andere kant: opnieuw verzilvert Nemelaer een hoekschop en middels een kopbal van Nick Vugts wordt het 3-2.

In de laatste twintig minuten van de wedstrijd ging de ploeg van Sjoerd van der Coelen vol voor de gelijkmaker. De Brabantse keeper redde knap op een inzet en een kwartier voor tijd kopte Verkennis over. De invalbeurt van Tom Spreeuwenberg moest een heus slotoffensief ontketenen, maar verder dan een knappe passeeractie en inzet van Van Rensch, kwamen de bezoekers niet.

Na een enerverende en sterk op en neer gaande tweede helft moet Wittenhorst de punten achterlaten in Brabant. Volgende week volgt de tweede thuiswedstrijd van het seizoen tegen Unitas '30 uit Etten-Leur, dat al dertien keer scoorde in haar eerste drie wedstrijden.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Ruud Meijers, Dion van Horne (79. Tom Spreeuwenberg), Ruben Peulen; Joep Beurskens, Nick Driessen, Daan Verlijsdonk (68. Luc van Kuijck), Jeffrey Rijkers (68. Bono Wijnhoven); Giel Beurskens, Joost van Rensch, Jeroen Verkennis.

Wat verder opviel:

• Een gehavend Wittenhorst O23, wat aangevuld werd met enkele spelers van de JO19-1, verloor ook haar tweede duel van de competitie. Thuisploeg Someren bleek met 5-2 te sterk. De doelpunten van Horster kant kwamen op naam van Jelle Janssen en Ruben Laugs. Volgende week wacht de derde pot van het seizoen op eigen veld tegen GVVV uit Veenendaal.
  • Wittenhorst VR1 heeft ook de tweede wedstrijd van de poulefase van het bekertoernooi verloren. Ook ditmaal was een hoofdklasser een  maatje te groot voor de ploeg van trainer Van Cleef. Geen schande natuurlijk, gezien de oranjehemden dit seizoen hun debuut maken in de 1e klasse. Orion uit Nijmegen was vandaag met 1-3 te sterk. Het Horster doelpunt kwam op naam van Carin Vissers.
  • Wittenhorst 3 heeft de derby op bezoek bij het derde elftal van Melderslo met 4-1 verloren. Na deze tweede nederlaag op een rij, kunnen de mannen zich voorzichtig gaan richten op de competitie. Volgende week kunnen de mannen van coach Van der Sterren het nog wel gaan proberen tegen koploper VVV '03.
  • Wittenhorst 4 heeft de overwinning van vorige week geen goed vervolg kunnen geven. Op bezoek bij het vierde elftal van IVO uit Velden werd met 3-1 verloren. Volgende week volgt er nog een kansje op de volgende ronde op bezoek bij koploper SV Venray 5.
  • Wittenhorst 5 behaalde op eigen veld een verdienstelijk punt tegen het tweede elftal van Kronenberg: 1-1. Door de overwinning van vorige week, hebben de mannen nog alle kans op het behalen van de volgende ronde van het bekertoernooi.
  • Wittenhorst 6 beleefde een moeilijke zondagochtend op eigen veld tegen het zesde elftal van Volharding: 1-4. De bezoekers zijn na deze overwinning dan ook favoriet voor de poulewinst, waar de Horstenaren volgende week zondag op een klein wonder moeten hopen.
  • Wittenhorst 7 heeft zich gerevancheerd voor de nederlaag van vorige week. Op bezoek bij het vierde elftal van SV United werd ruim gewonnen: 0-3. Het zal lastig worden om deze poule te winnen, maar het is nog wel mogelijk.
  • Wittenhorst 8 verloor op bezoek bij het negende elftal van SV Venray met duidelijke cijfers: 6-1. Na de overwinning van vorige week moeten de kameraden dus een pas op de plaats maken. Volgende week kan er in de derby tegen Meterik nog wel gestreden worden om de tweede  plek in deze poule.
  • Wittenhorst 9 verloor op eigen veld nipt met 1-2 van het tweede team van AVV America. Met deze tweede nederlaag op een rij kunnen de aspiraties wat betreft bekerwinst definitief de ijskast in. Volgende week kan er tegen Leunen 3 nog gestreden worden om het eerste puntje.
  • Wittenhorst 10 was op eigen veld niet opgewassen tegen het elfde team van SV Venray: 1-3. De eretreffer kwam op naam van Nick Verdellen, maar mocht helaas niet meer baten. De kans op 'overwintering' is hiermee klein geworden.