Introductie Taakie tijdens seizoensopeningsweekend

9 september 2023

De afgelopen periode heb je het wellicht al eens voorbij zien komen: Wittenhorst gaat aan de slag met Taakie. Tijdens het seizoensopeningsweekend van 23 en 24 september zal de vrijwilligerscommissie zichtbaar op het sportpark campagne voeren voor deze nieuwe manier van vrijwilligers werven.

We zullen zichtbaar zijn met een vrijwilligersstand, een groot stoepbord, delen een flyer uit om de vragenlijst in te kunnen vullen en leggen de werkwijze uit om mensen enthousiast te maken voor de vereniging.

De vrijwilligerscommissie heeft de afgelopen periode flinke stappen kunnen zetten om verder inhoud te geven aan het vrijwilligersbeleid. Zo wordt er aan de voorkant al meer gedaan aan werving: bij de aanmelding van een nieuw lid kan iemand aangeven of hij/zij mag worden benaderd voor een (incidentele) functie. Daarnaast zijn we zichtbaar bij de Dag van de Vrijwilliger, de vrijwilligersavond, het afscheid nemen van vrijwilligers die besluiten te stoppen én ondersteunen we commissies bij de werving van nieuwe vrijwilligers. Dit heeft de afgelopen periode al tot mooie resultaten geleid.

De volgende stap is het implementeren van Taakie: een online tool die de club gaat helpen bij het in beeld brengen van alle talenten die de club waarborgt. Door het stellen van slechts een paar vragen krijgen wij een goed beeld van al die unieke types die onze club rijk is! Zo krijgen we bijv. in een oogopslag in beeld welke opleidingen, werkzaamheden en hobby's onze (ouders van) leden en vrijwilligers in de dagelijks praktijk uitvoeren, zodat wij doelgericht mensen kunnen benaderen voor een (incidentele) taak voor de club. Vele handen maken licht werk en deze nieuwe manier van mensen werven en benaderen gaat de club hiermee naar verwachting een verdere boost geven.

Na het beantwoorden van de vragen zie je waar jouw talenten liggen. Mocht Wittenhorst eens tegen een uitdaging aanlopen, dan kunnen we met Taakie heel handig 'scouten' wie er plezier aan zou beleven om een helpende hand te bieden. Taakie heeft een positieve insteek. Dankzij Taakie benaderen we jou alleen als we in jou de beste match zien! Heel laagdrempelig maar toch persoonlijk, via een WhatsAppje. Met één druk op de knop kun je een Taakie accepteren, maar ook afwijzen!

Hoe meer leden, ouders en vrijwilligers de vragenlijst invullen, hoe meer plezier wij aan Taakie beleven. Help jij mee?!

We sturen alle leden en huidige vrijwilligers in de week voorafgaand aan het seizoensopeningsweekend een mailtje met de link naar de vragen.

Kun je niet wachten en wil je de vrijwilligerstest nu al invullen? Waar ligt jouw talent? Doe de test

Verder benieuwd naar de mogelijkheden van Taakie? Neem hier alvast een kijkje!

Heb je vragen over Taakie, vrijwilliger worden of zaken die je denkt dat hiermee te maken hebben? Neem gerust contact op met vrijwilligers@rksv-wittenhorst.nl.