Een rondje langs de velden: 18 & 19 februari 2024

21 februari 2024

Naast de vaandelteams van Wittenhorst, gebeurt er ook van alles in de competities van O23-1 en onze lagere elftallen. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste hoogtepunten van het weekend van zaterdag 18 en zondag 19 februari.

• De beloften van Wittenhorst O23-1 hebben hun tweede wedstrijd na de winterstop niet weten te winnen. Thuis verloren de mannen van trainer Konings nipt van Juliana ’31 met 1-2. Alles is nog mogelijk met aanstaande zaterdag kans op revanche tegen Olympia ’18 uit Boxmeer dat haar eerste, en tot dusver enige wedstrijd na de winterstop, verloor.
  • De heren van Wittenhorst 2 speelden verleden zondag in en tegen Melderslo 3 en wonnen overtuigend met 3-0. Hierdoor staat men, met twee wedstrijden minder gespeeld dan concurrent Venray, op een tweede plek met 18 punten uit acht wedstrijden. De kels van coach Bouten gaan dit laatste seizoen als team vol voor de titel.
  • Wittenhorst 5 wist de eerste wedstrijd na carnaval maar net winnend over de streep te trekken uit tegen combinatieteam SSA S.V. Lottum - GFC'33 3, 1-2. Hiermee staat het op een verdienstelijke derde plek met 21 punten. Uitzicht op de titel heeft het niet bepaald met SC Irene als koploper met 34 punten met slechts één wedstrijd meer in de benen. Komende zondag staat een mooie derby thuis tegen Sparta’18 3 op het programma.
  • De mannen van Wittenhorst 7 verloren zondag in een doelpuntrijke uitwedstrijd ternauwernood van FCV-Venlo 6, 3-2. Het seizen golft hiermee enorm op en neer, aangezien het haast evenveel winstpartijen als verliespartijen heeft gespeeld. Zondag kan men aan de bak als nummer vier in de competitie tegen de nummer tien, Blerick.
  • Middenmoter Wittenhorst 8 speelde de regionale derby uit tegen Venlosche Boys 5 en kwam niet verder dan en 1-1 gelijkspel. De Horstenaren zijn er dus niet in geslaagd om hun positie in de middenmoot verder te verstevigen en blijft dus staan op een zevende plek op de ranglijst. Zondag kan men een mooie slag slaan in de uitwedstrijd tegen RKDSO uit Lomm, dat slechts één positie lager staat in de competitie.
  • Voor Wittenhorst 9 gold verleden zondag helaas dat ‘Hegga’ de baas was, aangezien het met 3-0 te sterk was voor de oranjehemden. De heren van Hegelsom zijn momenteel koploper, maar gezien het puntenaantal maakt de gehele top vijf nog kans op de titel. De Horstenaren vallen momenteel net buiten de boot vanaf een zesde positie, maar zeg nooit nooit. Komende zondag heeft men geen wedstrijd op het programma staan en daarna, op 3 maart, reist men af naar Kronenberg.
  • Wittenhorst 3, 4, 6 en 10 speelden afgelopen weekend geen wedstrijd.