Een rondje langs de velden: zondag 12 november 2023

14 november 2023

Naast onze vaandelteams van Wittenhorst, gebeurt er ook van alles in de competities van onze lagere elftallen. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste hoogtepunten van het weekend van zondag 12 november.

• Wittenhorst 2 heeft sinds vorige week weer een winning mood te pakken. Na de mooie overwinning tegen Venray, moest ditmaal hekkensluiter SV United 3 eraan geloven. Het tweede elftal won overtuigend met 0-3 en staat vierde, met evenveel punten als de nummers twee en drie en slechts één punt minder dan de koploper.
  • Na een serie van drie overwinningen op rij, weet Wittenhorst 3 weer wat verliezen is. Uit tegen het Venlose VVV'03 2 werd nipt verloren met 1-0 dat daarmee haar koppositie verstevigde in de 5e klasse. Komend weekend geen programma voor de oranjehemden dat nog steeds op een nette derde plek staat.
  • Dit weekend was er geen programma voor de heren van Wittenhorst 4. Met 9 punten uit drie wedstrijden staan ze momenteel weliswaar derde, maar met drie wedstrijden minder dan huidige koploper Blerick 4, kan daar zomaar verandering in komen. Aanstaande zondag de derby tegen de nummer twee op de ranglijst; SV Venray 4.
  • Wittenhorst 5 heeft zich tegen FCV Venlo 5 herpakt na het verlies vorige week tegen ZSV en won met 1-3. het bevindt zich daarmee op de vijfde plek op de ranglijst, met slechts één punt minder dan de nummer twee. Komend weekend de gemeentelijke derby tegen SSA S.V. Lottum - GFC'33 3 dat nog slechts twee punten wist te behalen.
  • De mannen van Wittenhorst 6 blijven de punten netjes binnenhalen. Afgelopen zondag werd er thuis tegen SV Oostrum 3 gewonnen met 1-0 waarmee het haar derde positie op de ranglijst verstevigd en de nummer twee, SV Venray 8, met een gelijk puntenaantal blijft volgen. Komend weekend staat er geen wedstrijd op het programma.
  • Koploper Wittenhorst 7 wist ook afgelopen zondag in een doelpuntrijke wedstrijd tegen het Hout-Blerickse H.B.S.V. 5 te winnen met 2-5. Hiermee blijft het koploper, al blijft ook vv Vos goede zaken doen en met een gelijk puntenaantal in het spoor van de oranjehemden. Komend weekend geen wedstrijd voor Wittenhorst 7.
  • Voor Wittenhorst 8 blijft het lastig om punten binnen te slepen. Thuis tegen H.B.S.V. 6 gingen de punten mee naar Hout-Blerick, 1-2. Met slechts vier punten uit zes wedstrijden bevinden de Horstenaren zich momenteel op de tiende plaats. Aanstaande zondag een belangrijke wedstrijd tegen de hekkensluiter Venlosche Boys 5.
  • Wittenhorst 9 speelde zondag de derby tegen het Sevenumse Sparta'18, maar ging onderuit (0-3). Met twee gewonnen wedstrijden, een gelijkspel en twee verliespartijen bevindt 't 'negend' zich momenteel op een zevende positie op de ranglijst. Komend weekend hebben de oranjemannen een weekendje 'vrij'.
  • Een zevenklapper voor Wittenhorst 10. Het won in en tegen Leunen met maar liefs 1-7 en doet goede zaken voor het doelsaldo en op de ranglijst waar het nu vierde staat. De heren blijven in het spoor van de nummer twee met een gelijk puntenaantal en slechts drie punten minder dan de huidige koploper RESIA.