Gé Vossen nieuwe voorzitter stuurgroep Afslag10

27 maart 2017

Gé Vossen nieuwe voorzitter Stuurgroep Afslag10

De Stuurgroep van Afslag10 heeft een nieuwe voorzitter in de persoon van Gé Vossen. Hij volgt wethouder Bob Vostermans als voorzitter op.
Met Gé Vossen haalt de Stuurgroep Afslag10 een gedreven persoonlijkheid in huis met een brede zakelijke carrière en uitgebreide bestuurlijke ervaring. Gé Vossen is geboren en getogen in Horst. Hij is actief geweest bij diverse sportverenigingen in Horst aan de Maas (voetbal, tennis, volleybal en waterpolo). Na zijn studie in Eindhoven, trok hij het land in, maar hield hij een grote binding met Horst aan de Maas. Gé Vossen woont inmiddels ruim 25 jaar in Grubbenvorst en is daar actief in het verenigingsleven.
Beroepsmatig functioneerde Gé Vossen,  naast zijn directeursfunctie bij een adviesbureau (KPMG), als procesmanager, mediator en onderhandelaar.  En ook als bestuurder liet hij zich niet onbetuigd, o.a. als lid van de Raad van Commissarissen van Rabobank Horst Venray (tot 2016).

Foto_Ge_Vossen.JPG

De terugtredende voorzitter: “Een prima match met de ambitieuze plannen”

Wethouder Bob Vostermans: “Met Gé Vossen verwelkomen we een bekwame, partijloze, ervaren bestuurder die de ambities van Afslag10 een warm hart toedraagt. Ook voordien leverde hij al zijn bijdrage aan allerlei ontwikkelingen in Horstaan de Maas, zoals Hof te Berkel en de Smidse, maar ook centrumplan Grubbenvorst. Dit zijn allemaal processen waarbij beslissende impulsen gegeven werden  aan  verschillende betrokken partijen. Een prima match met de ambitieuze plannen van Afslag10. Ik draag het voorzitterschap graag aan hem over. Ik blijf deel uit maken van de stuurgroep om het segment Overheid te vertegenwoordigen. We zien prachtige verbindingen ontstaan en daar willen we als gemeentelijk bestuur zeker bij betrokken blijven”.

De nieuwe voorzitter heeft er zin in:

Afslag 10 is een mega-interessant proces, juist doordat dit vanuit verenigingen, burgers en ondernemers opgestart is en er een gezamenlijke visie is ontwikkeld. Ik wil vanwege mijn Horster ‘roots’ mijn vaardigheden inzetten om deze gezamenlijke visie ook daadwerkelijk tot realiteit te brengen. Een prachtige beweging die de gehele gemeente positief raakt, niet alleen het dorp Horst, maar ook de overige dorpen in de gemeente Horst aan de Maas.

RKsv-Wittenhorst wenst Gé veel succes en kijkt uit naar de verdere samenwerking.

(Bron: Afslag10)