Hoe is het met: Kim Everaerts (Borussia Mönchengladbach U17)

5 augustus 2017

Bijna ieder seizoen maakt er wel een jeugdig Wittenhorst-talent de overstap naar een BVO in de regio. Wij zijn benieuwd hoe het hen de afgelopen jaren is vergaan. Vandaag de beurt aan Kim Everaerts, iemand die maar één doel heeft: profvoetbalster worden en het Nederlands Elftal halen, net als haar grote idool Dominique Janssen.

Tijdens een toernooi van de KNVB in Ospel in juni 2013 werd Kim gescout door Borussia Mönchengladbach. Vrijdag 28 juni had ze een gesprek met haar ouders, Rene Krienen (de hoofdtrainer van U13 van Borussia), scout Hub Salden en met Richard Kleuskens van Wittenhorst. Datzelfde weekend zijn nog de papieren getekend om de overstap naar Gladbach te maken.

Het bevalt Kim uitstekend in Gladbach: ‘Ik heb nu al 4 seizoenen achter de rug en ga nu beginnen aan mijn vijfde. Mijn eerste 2 jaar speelde ik in de U13, vervolgens 1 jaar U15, afgelopen seizoen speelde ik met de U17 in de Bundesliga West/Südwest en komend seizoen ook weer U17. Het bevalt me erg goed, omdat alles erg goed geregeld is en ik er heel veel leer en fysiek steeds sterker word’.

Kim zit ‘gewoon’ op het Dendron College in Horst. Kim: ‘Ik had ook de keuze om naar Den Hulster in Venlo te gaan, maar vanwege het lange reizen en de goede afspraken met het Dendron heb ik toch gewoon voor het Dendron gekozen. Ik heb meestal les tot 15.00/16.00 u. en als ik dan thuis kom leer of maak ik mijn huiswerk, eet ik wat en daarna moet ik al in de auto zitten onderweg naar de training. Ik heb 3x per week (op maandag, dinsdag en donderdag) training en zaterdag de wedstrijd’.

Kim speelde al van jongs af aan bij Wittenhorst: ‘Al vanaf de mini-F speelde ik in de jeugd. Daar heb ik ongeveer anderhalf seizoen bij gespeeld, toen ging ik naar de F10, daarna F2 en daarna F1. Ik maakte al wel snel stapjes daar en leerde steeds meer bij. Toen ging ik naar de E2 en daarna naar de E1. Hier heb ik ook nog veel geleerd. Na de E1 zou ik eigenlijk naar de D1 gaan, maar toen benaderde Gladbach mij en heb ik ervoor gekozen om de overstap te maken’.

‘Dominique is altijd mijn voorbeeld al geweest en nu nog steeds. Ik zat dit seizoen bij het Nederlands elftal O15 en ga dit seizoen weer hard mijn best doen te proberen bij het Nederlands elftal O16 te komen. Maar op de langere termijn is mijn droom voor de toekomst eigenlijk hetzelfde als wat Dominique nu al voor mekaar heeft gekregen, wat ik echt super vet vind! Ik zou later graag in het buitenland willen spelen, welke club maakt me niet zo heel veel uit. Het lijkt me ook super vet om mee te mogen doen aan een EK’, aldus een trotse Kim.

RKsv Wittenhorst wenst Kim heel veel succes het komend seizoen en we blijven haar in de gaten houden. Ga zo door!

Kim_Everaerts.jpg