JO17-1 alleen aan kop

22 april 2024

Door winst in de wedstrijd tegen medekoploper Best heeft het team van trainer Nick Verbong alleen de leiding genomen in de competitie - divisie 7-F. De mannen van JO17-1 startten de wedstrijd enigszins gespannen. Mogelijk was het een kwestie van focus tegen het sterk spelende Best.

De focus betaalde zich rond de 10e minuut uit. Mika Wijnands krulde de bal uit een vrije trap van zo’n 20 meter afstand laag over de grond om de muur van de voetballers uit Best, waarna het “balletje mooi tegen het netje binnen ketste”, aldus de nummer 10 na de wedstrijd. De 1-0 ruststand had ook 3-0, 1-1 of 1-3 kunnen zijn. Zo gelijk op ging de wedstrijd. De tweede helft liet hetzelfde beeld zien. Twee sterk spelende teams die de absolute wil lieten zien om alleen de koppositie te pakken.

Wederom was het Wittenhorst die het koelbloedigste en het scherpste was. Na een over en weer gekaats van de bal door medespelers en tegenstanders binnen het 16 meter gebied, plaatste middenvelder Hidde Maes de 2-0 vanuit de rand van de 16 zuiver tegen het net. Met nog een 15 minuten op de klok bleef het spel over en weer gaan, waarbij het team uit Best 2 minuten in blessuretijd nog de 2-1 maakte.  Met nog 1 minuut te spelen floot de zeer sterke leidende scheidsrechter af, waarmee de JO17-1 alleen aan kop gaat.

Met nog twee wedstrijden te gaan heeft het team van coach Nick Verbong, assistent Dirk Scheres en leider Paul Ernst alles in eigen hand.  Dat de nummers 2 (op 1 punt), 3 (op 2 punten) en 4 (op 3 punten) zo dicht achter het Wittenhorst-team staan bevestigt deze spannende competitie. Na afloop passeerde de verschillende analyses en scenario’s van spelers en supporters de revue in de kantine van Sportpark Ter Horst. De conclusie was eensgezind: de volgende wedstrijd met dezelfde focus, intentie en geloof aan gaan als tegen Best, niet kijken naar de plaats in de stand van de tegenstander of wat de concurrenten doen. De eerste volgende wedstrijd is op 11 mei is thuis tegen SV Someren. De wedstrijd start om 13.15 uur.