Zwakke eerste helft wordt Wittenhorst 1 fataal

21 april 2024

Wittenhorst 1 moet naar beneden blijven kijken in de Vierde Divisie. Na een zwakke eerste helft begonnen de oranjehemden sterk aan de tweede helft, maar was het niet voldoende voor een resultaat tegen Juliana '31 uit Malden: 1-2.

Vroeg

Vanwege de bekerkoorts in Malden, waar menig supporter zich klaarstoomde voor de bekerfinale van NEC, werd het startsignaal voor de wedstrijd al om 12.00 uur gegeven. Met het vroege tijdstip zal het wellicht niets te maken hebben gehad, maar de thuisploeg ging slap van start. In de eerste tien minuten creƫerden de Gelderlanders twee kansen na gevaarlijke omschakelingen, maar ontbrak de scherpte voor het doel. Al snel was duidelijk dat de thuisploeg niet bracht wat het vorige week tegen Goes wel liet zien.

Tegentreffers

Het met weinig beleving spelende Wittenhorst liet geen overtuiging zien aan de bal. Men probeerde wel, maar Juliana bleef met gemak overeind en kwam er enkele keren gevaarlijk uit. Het wachtte op foutjes bij Horster balbezit en deze werden regelmatig gemaakt. Na ruim een half uur bracht Jop van Lith na een venijnige pass de bezoekers op voorsprong. Waar enkele minuten later Luc van Kuijck de gelijkmaker moet maken, maar dit nalaat, verdubbelen de bezoekers vlak voor rust de voorsprong. Nadat de vrijstaande Van Lith op de paal kopte, werkte Jep van Dijck de rebound achter Arts. Daar zag de defensie er niet goed uit.

Dubbele wissel

Het moest uit een ander vaatje in de tweede helft. Joep Beurskens en Gijs Christiaens kwamen in het veld en die eerste scoorde na amper vijftig seconden al de aansluitingstreffer nadat de bal in eerste instantie nog kon worden gekeerd. Het leek de opmaat voor een spannende tweede helft, helemaal als even later Luc van Kuijck zijn inzet ternauwernood zag worden gekeerd en de gelijkmaker hiermee werd voorkomen.

Strafschop

Na een uur leek Wittenhorst een strafschop te krijgen, maar besloot de scheidsrechter na overleg met zijn assistent de beslissing terug te draaien omdat de bal werd gespeeld. Zo'n tien minuten voor tijd krijgt Giel Beurskens een grote kans, maar van dichtbij wordt zijn inzet gepareerd. Dat de assistent vervolgens voor buitenspel vlagde, verbaasde menig supporter. Met de inbreng van twee extra spitsen leek zich een slotoffensief op te richten, maar deze kwam nooit echt van de grond. De enige echte kans kwam nog voor Van Horne, maar zijn kopbal miste kracht. Derhalve moet Wittenhorst nog altijd naar beneden kijken, waar het nog steeds drie punten voorsprong heeft op Unitas '30.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Koen Jenniskens (46. Gijs Christiaens), Dion van Horne, Bono Wijnhoven; Luc van Kuijck (83. Willem Heijnen), Nick Driessen (77. Tom Spreeuwenberg), Daan Verlijsdonk, Jeffrey Rijkers; Joost van Rensch (46. Joep Beurskens), Giel Beurskens, Jeroen Verkennis.

Foto's: Lei Schampers