Spelers jeugdopleiding stromen door naar selectie

20 april 2024

Vier spelers uit de eigen jeugd stromen aankomende zomer door naar de selectie van het eerste elftal. Het gaat om Stijn Huntjens, Ruben Laugs, Jelle Janssen en Gijs Christiaens. De eerste drie spelers komen uit het O23-team, het hoogste opleidingsteam binnen onze club. Gijs speelt dit seizoen nog in het O19-team. Op de foto zie je van links naar rechts: Ruben, Jelle en Gijs. Stijn staat niet op de foto.

Stijn Huntjens

Stijn (21) is een talentvolle keeper die afgelopen seizoen de stap vanuit VVV-Venlo O21 naar Wittenhorst heeft gemaakt. Hij heeft de gehele jeugdopleiding van VVV-Venlo doorlopen, maar koos uiteindelijk voor een maatschappelijke carrière. Dit seizoen is Stijn gestart in het O23 team, daar heeft hij laten zien dat hij een talentvolle keeper is. Hij heeft zich heel goed ontwikkeld, ondanks het feit dat hij aan het begin van het seizoen een vervelende blessure opliep. Stijn is woonachtig in Venray, maar heeft ook ‘Horsters bloed’ in zich.

Ruben Laugs

Ruben (19) heeft afgelopen seizoen net als Stijn de stap gemaakt van VVV-Venlo O21 naar Wittenhorst. Ook Ruben heeft de hele jeugdopleiding bij VVV doorlopen. Zijn vader Harold was vroeger een gewaardeerde verdediger bij sv Blerick. Ruben woont in Grubbenvorst en is een behendige aanvaller die zowel op rechts als links kan spelen. Dit seizoen laat Ruben een stabiele ontwikkeling zien in de O23 waardoor hij volgens de Technische Commissie van Wittenhorst toe is aan een volgende stap.

Jelle Janssen

Jelle (19) speelt al vijf seizoenen in de opleiding sinds hij zich als ‘Wanssums menke’ aanmeldde bij onze club. Daarvoor heeft hij ook nog in de opleiding van Venray gespeeld. Hij is een linksbenige behendige aanvaller die graag vanaf de rechterkant speelt.

Gijs Christiaens

Gijs (18) is een jongen van de club die al vanaf de ‘F-jes’ in de opleiding speelt. Regelmatig stond Gijs in de belangstelling van BVO’s, waaronder NEC Nijmegen en VVV-Venlo. Hij speelt momenteel nog als aanvoerder in de O19 maar traint al mee met de 1e selectie. Hij heeft al regelmatig wedstrijden gespeeld in O23 en zijn debuut vorig seizoen gemaakt in het eerste elftal. Gijs is een centrale verdediger maar wordt ook regelmatig uitgedaagd om op het middenveld te spelen. Dit is goed voor zijn ontwikkeling. Zijn vader Peter heeft jarenlang als middenvelder in het eerste elftal gespeeld en zijn oudere broer Juup is keeper in O23. Juup gaat echter stoppen omdat hij voetbal niet meer kan combineren met zijn maatschappelijke carrière.

Wij wensen Jelle, Stijn, Ruben en Gijs heel veel succes en plezier komend seizoen!