Berkeldag: Knallende ballen tegen de banken

28 december 2023

Woensdag 27 december was de jaarlijkse Berkeldag voor de jeugd van Wittenhorst. Onder de klanken van de Top 2000 begon deze jaarlijkse voetbaldag met de jongste jeugdleden en elke anderhalf uur waren nieuwe jeugdteams aan de beurt. JO7 tot en met JO13 kreeg de kans om de bal zo vaak mogelijk tegen de bank te knallen. De tijd vloog. Aan plezier geen gebrek.

Dankzij de hulp van de oudere jeugd als leider hadden we aan leiding geen gebrek. Er werd ook dit jaar zonder scheidsrechters gespeeld, chapeau voor deze leiders. Tijdens de lunch volgde nog de traditionele smikkelpartij waarbij Geert goed moest zoeken naar een snackbar die open was. Onze assistenten voor deze dag lieten zich de frites en snacks goed smaken. Vele handen maken licht werk, dat bleek ook hier weer.

Elk team speelt 6 wedstrijden en een finaleronde. Deze manier van bankvoetbal is een stimulans voor de techniek. De ballen moeten over de grond en in deze kleine ruimte is het team dat veel overspeelt normaliter in de overhand. Gescoord werd er erg veel, al ontbrak soms de rust die nodig is om in de zaal te voetballen. Niettemin volop balcontacten en spelplezier.

Iedereen bedankt voor jullie deelname. Elk jaar weer een prachtige afsluiting van de eerste periode in de winterstop. Op naar volgend jaar!

bankenvoetbal-berkel-2023-leiders.jpeg
bankenvoetbal-berkel-2023-jo7.jpeg