Mooi verjaardagscadeau voor trainer Melderslo

21 oktober 2012

Op een zonovergoten sportpark “Ter Horst” vond in een fraaie ambiance de 2e bekerronde wedstrijd tussen 1eklasser Wittenhorst en buren 4eklasser Melderslo plaats.

Beide ploegen werden bij aanvang van de wedstrijd begeleid door 12 E-spelertjes van beide verenigingen.

Bij de thuisploeg Wittenhorst startte spelers afkomstig van Melderslo, Bart Verheijen en Lars Blenckers in de basis.

Ruim 600 toeschouwers waren getuige van een erg matige 1e speelhelft. Wittenhorst speelde in een te laag tempo en kon alleen via een paar afstandsschoten gevaarlijk worden.

De beste kans kwam er in de 44e minuut, maar de vrije trap van Roy Tulmans ging net over het doel.

Ook de 2e helft begon Wittenhorst en een te laag tempo en Melderslo hield vrij gemakkelijk stand.

Door een paar wissels probeerde Wittenhorst trainer , Jan Lauers , alsnog de thuisploeg op het juiste spoor te zetten.

De beste fase kende Wittenhorst tussen de 65e en 80e minuut. Thom Derks haalde in de 66e minuut prima uit maar de keeper van Melderslo, Ruud Hoeijmakers, kon de bal met een katachtige reactie nog net tot hoekschop werken. Daarna wist Thom Derks nog 2x de bovenkant van de lat te raken maar tot een doelpunt kwam het niet.

Melderslo hield knap stand en kwam sporadisch tot een tegenaanval, maar ook die leverde geen succes op.

Ondanks het fraaie zonnetje wisten beide teams niet tot scoren te komen en stond na 90 minuten  nog steeds dezelfde stand op het scorebord: 0-0.

De regels geven aan dat er bij een gelijke stand meteen strafschoppen worden genomen.

Strafschoppen.

Bij een 1-2 stand voor Melderslo stopte keeper Ruud Hoeijmakers de strafschop van Wittenhorst speler Gijs Hagens. Melderslo slaagde erin daarna ook alle overige strafschoppen te benutten en daarmee zorgde de 4eklasserMelderslo voor een daverende sensatie door deze derby winnend af te sluiten.

Uiteraard was de teleurstelling bij Wittenhorst groot.

Trainer van Wittenhorst 1 , Jan Lauers , was na afloop heel duidelijk: “We speelden zonder bezieling en met veel te weinig spelvreugde. Door onderschatting hebben we veel te weinig afgedwongen. Ik voel dit als een vernedering.”

De jarige trainer van Melderslo, Ge Ummenthun, was zeer in zijn nopjes met de niet verwachte overwinning. Ge Ummenthun: “We stonden prima en met name onze keeper heeft uitstekend gespeeld. Daarbij hadden wij het geluk dat alles bij ons de goede kant op viel.”

Zijn jongens trakteerden hem op een mooi verjaardagscadeau, want de trainer van Melderslo vierde zondag 21 oktober zijn 62e verjaardag: een overwinning op grote buur Wittenhorst.