Oefenzege Wittenhorst op Volharding

10 januari 2024

In de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar ging Wittenhorst op bezoek bij het Vierlingsbeekse Volharding. Op sportpark Soetendaal maakten Wittenhorst en Volharding, dat momenteel de tweede plaats bezet in de 1e klasse, er een uiterst vermakelijke wedstrijd van: 4-6.

Vierde divisionist Wittenhorst begon erg sterk aan de wedstrijd en al na zes minuten was het Tom Spreeuwenberg die de bezoekers met een sterk staaltje balbehandeling op voorsprong bracht. Niet veel later was het Tim Martens die de thuisploeg na een razendsnelle counter prachtig op gelijke hoogte bracht. De bezoekers bleven de bovenliggende partij, maar moesten waken voor de razendsnelle tegenaanvallen. De wederom sterk spelende Tom Driessen scoorde na goed doorzetten de 1-2.

Één minuut later stond het echter 2-2. Volharding mam zelfs brutaal de leiding met 3-2, maar het was Nick Driessen die Wittenhorst vlak voor rust weer op gelijke hoogte bracht. De tweede helft was wederom voor Wittenhorst. Na een vrije trap van Ruben Laugs kopte Daan Verlijsdonk de 3-4 binnen. De 3-5 van Luc van Kuijck was wonderschoon; hij krulde bal vanaf links prachtig in de verre hoek in de kruising. Volharding deed nog wel iets terug, maar het slotakkoord was wederom voor Wittenhorst. Het was Daan Verlijsdonk die, ditmaal uit een corner, raak kopte. En zo sloten de mannen van trainer Sjoerd van der Coelen de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar winnend af.

A.s. zondag speelt Wittenhorst thuis tegen SV Someren. Dat duel is een wedstrijd in de 4e ronde van de beker. De wedstrijd begint om 14.00 uur.