Peter Emonts nieuwe coördinator JO19

21 oktober 2018

Peter Emonts (63) is de nieuwe coördinator van de JO19 categorie. Emonts is getrouwd met Puk Driessen en samen hebben zij twee kinderen en inmiddels ook twee kleinkinderen.

Peter begon in 1993 bij Wittenhorst als leider van de F7, waarin zijn zoon Pim toentertijd speelde. In de jaren die volgden ging hij met zijn zoon mee naar de F2, F1, E2 en E1. Na deze seizoenen besloot hij om een aantal jaar te stoppen, om vervolgens de draad weer op te pakken als coördinator bij de B jeugd (JO17). Na deze periode werd hij elftalleider bij de A1, wat hij zeven jaar heeft gedaan. Na deze jaren werd hij gevraagd of hij elftalleider wilde worden van Wittenhorst 1. Peter: ‘Dit leek mij een mooie uitdaging. Ik heb gedurende vijf jaar met veel plezier deze functie uit mogen voeren. Het was een mooie tijd.’

Op de vraag waarom hij coördinator is geworden, zegt hij het volgende: ‘Bij Wittenhorst waren ze opzoek naar een coördinator voor de JO19 afdeling. Aangezien ik, nadat ik stopte bij Wittenhorst 1, toch iets wilde blijven doen bij de club, ben ik dit gaan doen. Het kost minder tijd en dit past ook bij mij. Ik ga me nu volledig inzetten voor deze teams, zodat de randzaken goed geregeld zijn en de jongens op zaterdag lekker een balletje kunnen trappen’, aldus Peter.

Emonts: ‘Wittenhorst is voor mij een club met een geweldige uitstraling, zowel op het veld als daarbuiten. We hebben een heel mooi sportpark wat goed onderhouden wordt en beschikken over een goede jeugdopleiding. Of je nu een jongen, meisje, oud of jong bent: iedereen kan bij Wittenhorst terecht. Een club die, vanwege de grootte, veel vrijwilligers nodig heeft. Daar draag ik graag mijn steentje aan bij. Wittenhorst is ‘zwartje broek oranje trui’ en dat moet vooral zo blijven.’

Bij RKsv Wittenhorst zijn we nog altijd opzoek naar een coördinator voor de JO17 afdeling. Lees hier de functieomschrijving. Geïnteresseerden kunnen zich melden bij Jeroen Hesen (jeroenhesen@rksv-wittenhorst.nl) of Pim Rohenkohl (pimrohenkohl@rksv-wittenhorst.nl).

Verder is Marc Martens bereid gevonden om een deel van de werkzaamheden van de vacature ‘Scheidsrechterscoördinator’ in te vullen. Marc zal de organisatie van de scheidsrechterscursussen voor de jeugd gaan oppakken en hij gaat zich inzetten om de scheidsrechtersbegeleiding op zaterdag verder te verbeteren. Wittenhorst hecht veel waarde aan het goed opleiden en begeleiden van onze jeugdspelers op scheidsrechters- en spelregelgebied. We zijn dus erg blij dat Marc dit wil oppakken!