Tweede zege in drie dagen op ZSV

22 april 2019

De tweede wedstrijd tegen ZSV in dit Paasweekende leverde wederom een overwinning op. Vooraf was het voor trainer Ton Kosterman en staf puzzelen hoe de oranjemannen aan moesten trede. Inkijk in de blessurelijst bij Wittenhorst leverde een 8-tal mutaties op. En dan 4 wedstrijden spelen in  9 dagen lijkt en is teveel van het goede.

Op deze hete paasmaandag was het bovendien moeilijk voetballen. Het eerste begin was voor kampioenskandidaat ZSV. De nederlaag van zaterdag (1-3) was nog niet verwerkt. Pas in de 8e min. kwam een aanval richting het Zeilbergse doel.

Wittenhorst leek toen de goede richting gevonden te hebben. Bij een overtreding mocht Luc van Kuijck deze vrije trap nemen. Goed gemikt kwam de bal op het hoofd van Michael Hanssen die vrij kon inkoppen, 1-0.

ZSV wilde maar kon niet voor meer gevaar zorgen. De hele achterhoede en uiteraard doelman stonden voor de pauze garant dat de tussenstand van 1-0 in stand bleef.

Na de pauze moest rechtsachter Tom Zanders in de kleedkamer achterblijven. Gelukkig kon de ook al niet okselfrisse Bart Spreeuwenberg partij geven.

In het veld gebeurde er eigenlijk niet veel. ZSV vocht voor de gelijkmaker maar slaagde hier vooralsnog niet in. Een keer moest Bart Spreeuwenberg op de doellijn redding brengen. Aan de andere kant leek Joost van Rensch de stand te verdubbelen. De doelman stond succes in de weg.

In de slotfase moesten door pijntjes en warmte nog enkele malen gewisseld worden. De scheidsrechter floot pas af na bijna 10 minuten. De zege bleef dus voor de Horstenaren. De derde achtereenvolgende zege was een feit.

Komende donderdag nog de halve finale van de beker tegen Groene Ster thuis om 20.00 uur en komende zondag de topper thuis tegen Venray.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders (46. Bart Spreeuwenberg), Hendriks, Will Spreeuwenburg,   Bart Zanders, Joep Beurskens, Meijers, Hanssen, Daniels (80. Peelen), van Kuijck (63. Giel Beurskens), van Rensch.

Afgelopen zaterdag raakte aanvaller Thom Derks zwaar geblesseerd. Wij wensen Thom een spoedig herstel toe!

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 4 won op bezoek bij SSS'18 3 eenvoudig met 0-3. De titel komt hiermee steeds dichterbij.