Verslag selectieteams zaterdag 23 september 2017

23 september 2017

In Hoofdklasse J is Wittenhorst JO19-1 begonnen met een 2-2 gelijkspel bij RKVVL/Polaris JO19-1. De ploeg van Marcel Rooijmans en de Maastrichtenaren hielden elkaar aardig in evenwicht. De doelpunten aan Horster kant kwamen op naam van Jeffrey Cuppen en Charlie Schatorie. Volgende gaan de Horstenaren op eigen veld tegen Volharding op jacht naar de eerste driepunter van dit seizoen.

Wittenhorst JO17-1 heeft aan haar rentree op vierde divisieniveau een flinke kater over gehouden. Tegenstander Wodan bleek met 1-4 te sterk op Sportpark Ter Horst. De ploeg uit Woensel was vooral fysiek sterker en kwam er met enkele scherpe counters snel uit; daarnaast maakten zij gretig gebruik van de kleine foutjes aan Horster kant. Na rust liep de tegenstander snel uit naar 0-4; Niek van der Sterren kon de eer namens de thuisploeg nog redden.

De mannen Wittenhorst JO15-1 hebben hun eerste wedstrijd in de 3e divisie niet op kunnen luisteren met een overwinning. Op bezoek bij de leeftijdsgenoten van NWC uit Asten werd met 3-2 verloren. Aan Horster kant kwamen de doelpunten van Mats van Biljouw en door een eigen doelpunt van de Brabanders. Volgende week heeft de ploeg van Richard Kleuskens kans op eerherstel, dan spelen de mannen thuis tegen de leeftijdsgenoten van Scharn. De foto's bij deze wedstrijd zijn gemaakt door Imke Heijer.

Wittenhorst JO14-1 heeft de goede lijn van de beker door kunnen zetten naar de competitie. In een thuiswedstrijd tegen Nivo Sparta werd er met maar liefst 6-1 gewonnen. Al vanaf het begin zette de ploeg van Peter Rijs de Gelderlanders onder druk: al snel scoorde Jesse de 1-0 na goed doorzetten van Omar. Na een bal op de paal aan Gelderse kant, scoorde Jesse met een prachtige knal ook de 2-0. In de laatste vijf minuten van de eerste helft besliste de Horstenaren het duel met prachtige doelpunten van Tom, Kay en Omar. De tweede helft was een helft waarin beide ploegen kansjes creëerden, maar het duel zich vooral op het middenveld afspeelde. Omar scoorde zijn tweede, Nivo Sparta scoorde vlak voor het eindsignaal de eretreffer. Volgende week gaan de oranjehemden op bezoek bij UNA.

Wittenhorst JO13-1 heeft zijn start in de derde divisie niet gemist. In een thuiswedstrijd tegen Scharn werd er keurig met 3-0 gewonnen. De treffers kwamen op naam van Kayeal van Rengs (2) en Jeroen Erren. Door deze zege start de ploeg van Willem-Jan van Rens dus uitstekend aan het seizoen. Volgende week staat er een leuke wedstrijd op de rol: In Venlo wordt er dan gespeeld tegen VVV-Venlo JO12-1. Alvast heel veel succes!

Wittenhorst JO12-1 heeft gestreden voor wat het waard was, maar tegenstander Rhode was gewoonweg te sterk: in Sint-Oederode werd er met 6-0 verloren. Trainer Jan Beijers sprak van een tegenstander die op iedere plek een heel goede voetballer had staan en gewoon verder was in haar ontwikkeling; geen schande dus. Volgende week weer een nieuwe kans!