Wittenhorst behaalt zwaar bevochten zege

24 september 2017

Dat competitievoetbal een geheel ander facet van voetbal is demonstreerden beide ploegen op het zonovergoten sportpark Ter Horst. Er wordt met veel strijd en passie gespeeld waardoor het mooie voetbal veelal vergeten wordt.

De ploeg uit Weert met hun surplus aan kracht kwam naar Horst om de volle winst. Echter het legioen van oranje-zwart kon het eerste en heel snel juichen. In de 2e min. Kreeg de thuisclub een corner te nemen. De luchtmacht van Wittenhorst stond paraat, de mooi genomen corner van Daan Verlijsdonk werd door de inkomende en verbeten Frank Peeters uiterst nauwkeurig in het doel gekopt, 1-0. Wittenhorst ging op zoek naar een verdubbeling. Pas in de 26e min. kwam een identieke situatie bijna de 2-0 op het scorebord.

Hierna zakte het spelpeil, waardoor het kijkspel eveneens tot de rust geen voldoende haalde. Wittenhorst hikte tegen een kostbare voorsprong aan.

Na de pauze waren het de gasten die een doelpunt nastreefden. Het zag er in die fase ook naar uit dat de stand op 1-1 gebracht zou worden. Dit gebeurde dan ook. Uit een onoverzichtelijke situatie kon Chridtophe Barera simpel de gelijkmaker binnentikkenn.

Wittenhorst had het toen moeilijk, want Wilhelmina'08 kreeg even de overhand. Na deze opleving kwam Wittenhorst erg goed terug. Het zocht wederom de snelheid over de vleugels. Een doelpunt hing in de lucht. Eerst schoot Willem Heijnen tegen de lat. De voorsprong kwam er toch in de 70e min. Toen Wittenhorst een doorbraak met een overtreding gestuit zag. Thom Derks nam plaats achter de bal. Vanaf zo'n 20 m schoot hij de bal snoeihard in de rechterbenedenhoek, 2-1.

Wittenhorst wilde deze zwaarbevochten voorsprong niet meer uit handen geven en met z'n allen vochten de spelers om deze kostbare zege in huis te houden. Na een 7-tal blessureminuten floot de scheidsrechter voor het einde. De eerste de beste wedstrijd werd een zege, behaald met een portie inzet en deze zege telt.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu (75. van Asten), Verlijsdonk, Hanssen (43. Daniëls), Peeters, Rob Zanders (63. Bongers), Heijnen, Derks.

Resultataten selectieteams

Wittenhorst 2 opende thuis tegen Avanti 2. O.l.v. trainerRoeland van Oudenhoven werd de competitiestart mooi afgesloten met een 3-0 zege. Doelpunten van Joost van Rensch, Jimmy Janssen en Luca Schraven. Nu op naar de volgende. Een zware uitwedstrijd tegen SV Venray 2.

Het Vrouwenteam had het 2e team van SVO Fortuna'54 als tegenstander. Ook van onze dames een mooi resultaat. In een leuke pot werd een 2-3 zege uit Geleen weggekaapt. Nu het damesteam van Heeze.