Voorbeschouwing nacompetitie Wittenhorst 1

17 mei 2017

Na een prima tweede seizoenshelft waarin slechts twee keer werd verloren, sloot Wittenhorst het seizoen in 1e klasse D uiteindelijk af met een derde plek. Nadeel van de nederlaag tegen Schaesberg is dat het Horster vlaggenschip nu niet één maar twee van de drie wedstrijden uit speelt.

Morgenavond om 20.00 uur zal er worden afgetrapt in Wijchen tegen hoofdklasser Alverna. Door een wonderbaarlijke ontsnapping (Alverna won vier van de laatste vijf competitiewedstrijden) wist men zich tóch nog te redden van directe degradatie. Vooral de winst op de slotdag tegen kampioen ADO’20 mag knap worden genoemd. We mogen dus spreken van een tegenstander die z’n draai heeft gevonden. Met Jan Pruijn beschikt de ploeg over een ervaren trainer. Met werkervaring bij o.a. NEC, Real Sociedad, FC Porto en Ajax kan men leunen op een gelouterde trainer.

Eén speler van Alverna 1 mag zeker niet uit het oog worden verloren: spits Ruben Rip. Deze spits maakte tegen koploper ADO’20 alle doelpunten en dat ook nog eens voor rust. Met één speler hoeft men geen rekening te houden: Mels Lantang kreeg tegen ADO een rode kaart en is er donderdag niet bij.

Wat de uitslag van bovenstaande wedstrijd ook wordt, lang kan er niet gevierd of getreurd worden, aangezien aankomende zondag om 14.30 uur de thuiswedstrijd tegen EDO HFC uit Haarlem op het programma staat. Deze ploeg kwam uit in 1e klasse A en eindigde hierin als vijfde. Door het winnen van de tweede periode heeft men zich uiteindelijk weten te plaatsen voor deze nacompetitie. Om écht potten te kunnen breken zal deze ploeg zich weer moeten herpakken: in competitieverband werden de laatste vier wedstrijden namelijk verloren. Wél haalde men de kwartfinale van de KNVB beker amateurs. Al met al een leuke krachtmeting.

De eerste ronde van de nacompetitie zal op donderdag 25 mei worden afgesloten met een uitwedstrijd in en tegen Goes. Deze tegenstander heeft een bekende trainer: oud-keeper en Eredivisietrainer John Karelse zwaait alhier de scepter. De ploeg kwam dit seizoen uit in 1e klasse C en wist hierin een tweede plaats te bewerkstelligen. Kampioen Baronie was schier onverslaanbaar en nummer drie Brabantia eindigde op gepaste afstand. Goes beschikt over een productieve ploeg: met 65 doelpunten uit 26 wedstrijden scoorde het slechts één doelpunt minder dan Baronie. Het belooft dus een echte kraker te worden.

We mogen al met al concluderen dat het een pittige, maar uitdagende nacompetitie gaat worden voor de mannen van Jan Lauers. Gedurende het seizoen hebben we mogen concluderen dat we beschikken over een eerste elftal dat breed genoeg is om ook tegen topploegen een resultaat te bereiken.

Mannen, succes en we gaan jullie volgen!