Voorbeschouwing selectieteams

24 maart 2019

Kunnen ze voor een historische tiende competitiezege op een rij zorgen? Voor Wittenhorst JO19-1 staat er een ontmoeting op het programma met de hekkensluiter: RKsv Heeze. In november won de ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, Kevin de Mulder en John van Mil met 4-0 van de rode lantaarn. Waar de thuisploeg pas twee wedstrijden wist te winnen, konden de Horstenaren inmiddels maar liefst negen keer op een rij winnen. Een op het oog eenvoudige opgave, maar niet als je kijkt naar de recente resultaten van de ploeg ut Heeze: Vorige week werd er gewonnen van Best Vooruit en de voorafgaande drie wedstrijden werden met slechts één doelpunt verschil verloren.

Met vier opeenvolgende overwinningen is Wittenhorst JO15-1 bezig aan een goede reeks in de Derde Divisie. De ploeg van Ken Peeters, Sander Rambags en Lei Schampers gaat zaterdag op bezoek bij nummer tien SV Budel, dat de punten hard nodig heeft om zich van lijfsbehoud te verzekeren. De Horstenaren strijden daarentegen om de titel en volgen koploper Unitas ’59 op twee punten. Beide ploegen troffen elkaar in november ook al. Op Sportpark Ter Horst wist de nummer twee destijds met 4-1 te winnen. Over anderhalve week reizen de Horstenaren af naar de huidig koploper. Een spannend einde ligt in het vooruitzicht!

De mannen van Wittenhorst JO14-1 reizen zaterdag in alle vroegte af naar Weert, waar sv Laar JO15-1 de ploeg van Willem-Jan van Rens, Dirk Scheres en Paul Ernst ontvangt. Het betreft geen competitiewedstrijd, maar de kwartfinale van de beker. Dit opzicht is al een knappe prestatie van de oranjehemden. De thuisploeg speelt in de Hoofdklasse en staat hierin knap derde. Na veertien competitiewedstrijden valt er slechts een nederlaag te noteren. De thuisploeg is tot dusver een echte reuzendoder: o.a. Venray JO15-1 (Tweede Divisie) werd met 3-0 verslagen. Succes!

Omdat aankomend weekend een inhaal -en bekerweekend betreft, hebben de overige selectieteams geen competitief voetbal.  Wel wordt er geoefend:

09.30 uur: Wittenhorst JO13 2007-1 - Helden JO13-1

09.45 uur: Wittenhorst JO13-1 - Venlosche Boys JO13-1