Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 13 oktober

11 oktober 2018

Het klinkt zo goed: koploper zijn van de Vierde Divisie. Dit mooie feit heeft Wittenhorst JO19-1 toch maar mooi voor elkaar gekregen. De clichés zullen daarnaast ook de revue passeren. "De prijzen worden pas aan het einde verdeeld", "We spelen nog 19 finales" en ga zo nog maar even door. Dit klopt natuurlijk ook. De eerste van negentien finales wordt een mooie uitdaging op bezoek bij nummer vier Scharn. De Maastrichtenaren liepen afgelopen zaterdag voor het eerst tegen puntenverlies op door een gelijkspel tegen concurrent Unitas '59. Al is het seizoen nog vroeg, een buffer van vijf punten naar een ogenschijnlijke concurrent is nooit kwijt.

Na het debacle in Asten heeft nummer acht Wittenhorst JO17-1 deze week de gezichten weer dezelfde kant opgezet. Na een goede trainingsweek wordt aankomende zaterdag de thuiswedstrijd gespeeld tegen subtopper Dommelen JO17-1. De Brabanders behaalden zes punten uit drie wedstrijden en zijn door het goede doelsaldo de beste nummer vier. Het verschil is zo vroeg in het seizoen klein, maar een zege zou de ploeg van trainer Kevin van den Berg zeker de goede weg op helpen. De wedstrijd begint om 15.00 uur.

Een mooie uitdaging voor Wittenhorst JO17-2, dat de ongeslagen koploper Berghem Sport JO17-1 zal ontvangen. De ploeg van trainer Kevin Koolhof wacht nog op haar eerste zege, maar het vertoonde spel biedt houvast voor de komende weken. De Horstenaren zijn lastig te verslaan en een garantie voor doelpunten. Of deze weerstand ook geboden kan worden aan een ongeslagen ploeg, zal moeten blijken. De wedstrijd begint om 13.15 uur.

Na twee opeenvolgende overwinningen bevindt Wittenhorst JO15-1 zich momenteel in de subtop van de Derde Divisie. De ploeg van trainer Ken Peeters hield afgelopen zaterdag voor het eerst haar doel schoon en kwam op gelijke hoogte met enkele concurrenten. Aankomende zaterdag volgt de uitwedstrijd naar Weltania/Bekkerveld, waar menig Horster jeugdploeg het traditioneel lastig tegen heeft. Dat de thuisploeg momenteel lager geklasseerd staat, wil dus ook niets zeggen. Met een derde opeenvolgende zege zou de ploeg van aanvoerder Tom Driessen de aansluiting bewaren met toppers Unitas '59 en Scharn.

Ranglijsten liegen niet, maar bieden daarentegen ook geen garantie voor een zege. Wittenhorst JO14-1 gaat op bezoek bij hekkensluiter Gemert, dat net als Sportclub Irene nog geen punten wist te verzamelen. De ploeg van Willem-Jan van Rens heeft daarentegen nog de volledige buit en voert momenteel een interessante strijd uit met UNA en UDI. Op het prachtige sportpark in Brabant moet de vierde opeenvolgende competitiezege worden geboekt.

Ondanks dat in verschillende wedstrijden flink wat weerstand werd geboden, staat Wittenhorst JO13-1 nog puntloos onderaan in de Derde Divisie. De ploeg van trainer Roy Broos krijgt aankomende zaterdag weer een kans om van 'de nul' af te komen, wanneer Laar JO13-1 op bezoek komt. De ploeg uit Weert heeft slechts drie punten meer en en zelfs een minder doelsaldo dan de Horstenaren. Een garantie voor een spannend duel op het Horster kunstgras. Deze clash staat gepland voor 11.15 uur.