Voorstel Vrijdag: Roeland van Oudenhoven

7 juli 2017

In de zomerperiode kunt u van ons een vaste rubriek verwachten: de Voorstel Vrijdag. Iedere vrijdag stelt een nieuwe trainer/coach zich aan u voor. Aan Roeland van Oudenhoven de eer om het spits af te bijten. Roeland zal aankomend seizoen de leiding krijgen over de selectie van Wittenhorst 2.

Roeland is 53 jaar en geboren en getogen in Blerick. Nu is hij woonachtig in Neer en woont hier samen met Irma Gommans. Roeland is werkzaam bij de NS in Rotterdam als personeelsplanner.

Van jeugdleider in Blerick tot trainer/coach van Wittenhorst 2

Roeland begon op zijn 16e als jeugdleider in Blerick. In de loop der jaren ontwikkelde hij zich hier verder en zo is hij in de trainerswereld terecht gekomen. Na verschillende jeugdteams getraind te hebben kwam hij bij de C en B selectie terecht op Landelijk 2e divisie niveau.

Na flink wat jaren in Blerick volgde de kans om in Geldrop een nieuwe uitdaging aan te gaan. Alhier werkte hij 3 jaar bij Braakhuizen op het hoogste dames niveau.
Na deze periode volgde een driejarig verblijf bij VV Boekoel te Boukoul. In de jaren die volgden werkte Roeland ook bij LEW (Eindhoven), Holthees, VCH, Koningslust, RKSVN en Melderslo.

Vorig jaar kwam Blerick weer terecht bij Roeland: hij kreeg hier de JO19-1 onder zijn hoede. Hier kwam afgelopen seizoen een einde aan, waarna hij de overstap maakte naar Wittenhorst.

De kans om bij Wittenhorst aan de slag te gaan

Het was Theo Coenen die Roeland benaderde voor deze functie. Aan enkele gesprekken met Theo,  Marcel Kuijpers en Ron Verhaagh hield Roeland een goed gevoel over. Het verhaal sprak aan en de toekomstplannen zien er goed uit. Zodoende de stap naar de Horster club.
Roeland: ‘Naar mijn mening is Wittenhorst een mooie en grote club; de grootste in Noord-Limburg die duidelijk aan de bel trekt qua uitstraling en ambitie’.

Mogelijkheden en doelstellingen

Roeland krijgt de beschikking over een groep met potentie. Hij hoopt door zijn manier van werken en ervaring de groep richting de Hoofdklasse te loodsen, al is dit niet de eerste prioriteit.
Om het gat naar het eerste zo klein mogelijk te maken zou promotie naar de Hoofdklasse mooi zijn, al is hij zich er terdege van bewust dat de eerste prioriteit zal zijn om de spelers klaar te stomen voor het eerste.

Roeland heeft veel zin in zijn nieuwe uitdaging: ‘Als er ieder jaar spelers klaar zijn voor het eerste dan is dat denk het mooiste dat ik als trainer kan doen. Als trainer van het tweede gelden natuurlijk andere zaken dan dat je als hoofdtrainer functioneert. Het werken in de luwte zal me zeker goed bevallen. Ik verheug me op de 1e augustus als het nieuwe seizoen weer begint en zo samen met Ales Jurcik aan de slag te gaan’, aldus Roeland.

Wij wensen Roeland van harte welkom bij RKsv Wittenhorst en wensen hem alvast veel succes in het nieuwe seizoen!