Wittenhorst verwelkomt vier nieuwe competitiegenoten

5 juli 2017

Nu de competitie-indeling bekend is gemaakt, weten de mannen van Wittenhorst 1 waar ze aan toe zijn. Voor zover het nog niet bekend was, promoveren Venlosche Boys, FC Hoensbroek en Wilhelmina '08 naar 1D en komt V.V. Chevremont na één jaar Hoofdklasse weer terug bij Wittenhorst in de competitie.

Chevremont zal met veel ambitie starten aan het jaar, alleen al vanwege de nieuwe trainer die is vastgelegd: oud-prof en VVV-Venlo trainer Jan van Dijk. Hij volgt Maurice Verbunt op.

Venlosche Boys zal voor het eerst in haar clubhistorie uitkomen in de eerste klasse. In het jaar 2000 speelde het nog vierde klasse; na twee opeenvolgende promoties volgde (op een tweetal jaren na) een lange reeks in de 2e klasse. Nadat afgelopen seizoen de tweede plek werd bereikt, werd via nacompetitie de promotie behaald. We kunnen ons alvast verheugen op twee interessante ontmoetingen!

FC Hoensbroek is net als Venlosche Boys een debutant in de eerste klasse. Nadat in 2016 via nacompetitie promotie werd bewerkstelligd naar de tweede klasse, werd afgelopen seizoen op knappe wijze het kampioenschap behaald. Met trainer Roger André gaat men het vierde jaar in van de samenwerking, wat wijst op een stabiele organisatie.

Voor Frank Peeters staan er interessante ontmoetingen met oud-club Wilhelmina '08 in het vooruitzicht. Na twee jaar afwezigheid in de eerste klasse wist de ploeg uit Weert na het kampioenschap in 2H weer te promoveren.

Naast bovengenoemde teams staan er natuurlijk weer traditioneel interessante wedstrijden op de rol: wat te denken van de derby's tegen Venray, het tweeluik met Sportclub Susteren van oud-trainer Jan Lauers en het altijd sterke RKSV Bekkerveld?

Wittenhorst heeft zelf natuurlijk ook niet stil gezeten. Met Ales Jurcik heeft men een ambitieuze trainer aangesteld. Thom Derks en Lars Blenckers keren terug op het oude nest, nadat zij in de Verenigde Staten in het U.S. College Soccer speelden. Bilal Nouamani komt over van SV Venray. Verder is ook Marco Daniels aangetrokken: de spelbepaler komt over van MVC '19. Tenslotte heeft men ook Stevie Hattu weten te strikken: de voormalig profvoetballer komt over van JVC Cuijk. Vanuit de jeugdopleiding komen Joris Peelen, Ruud Meijers en Sandro Cooiman de selectie versterken.

Tegenover de versterkingen staan ook de nodige vertrekkers. Jeffrey Spee keert terug naar BEVO, waar Djen Verkoelen (VV Hegelsom) en Ruud Janssen (Meterik) voor een club uit de regio kiezen. Jort Verhaegh, Roy Janssen en Luc van Osch gaan in een lager Wittenhorst team verder.