Wittenhorst gaat voor verjonging en uitbreiding van het bestuur

1 juli 2017

Ron van den Bekerom (32) wordt door het bestuur van RKsv Wittenhorst voorgedragen als nieuwe voorzitter van de vereniging. Als de leden tijdens de algemene ledenvergadering in september instemmen met de voordracht volgt Ron van den Bekerom Ton Hagens op die gedurende de afgelopen 9 jaar aan het roer van de vereniging stond.

Bekende naam

Van den Bekerom is geen onbekende voor de Horster voetbalclub. Naast het feit dat hij 13 jaar in diverse elftallen van de vereniging meegespeeld heeft, staat hij vanuit zijn dagelijkse werk bij onder andere VVV-Venlo veel in contact met de voetbalverenigingen in de regio. Van den Bekerom werd voorgedragen voor de functie van voorzitter door een onafhankelijke selectiecommissie bestaande uit ondernemers, wethouders van de Gemeente Horst aan de Maas en bestuurders van voetbalverenigingen uit de regio.

Vice voorzitter

De selectiecommissie heeft naast een voorzitter ook twee andere bestuursleden voorgedragen voor RKsv Wittenhorst. Edwin van Rensch (huidig bestuurslid organisatorische zaken) wordt voorgedragen als vice-voorzitter en zal zich in die rol onder andere richten op vrijwilligersbeleid. De 34 jarige Pim Rohenkohl is kandidaat om de functie van Edwin van Rensch als bestuurslid organisatorische zaken over te nemen. Rohenkohl heeft een actief vrijwilligersverleden in zijn geboorteplaats Heerlen. Sinds enige tijd is hij woonachtig in Horst en werkzaam als Manager Business Support bij Rabobank Horst-Venray.

Breed draagvlak

Als de leden tijdens de algemene ledenvergadering instemmen met alle kandidaten heeft Wittenhorst voor het eerst in de geschiedenis een bestuur bestaande uit tien personen. Kenmerkend voor het nieuwe bestuur is de verjonging die gerealiseerd wordt. Wittenhorst maakt hiermee duidelijk ruimte voor nieuwe verfrissende ideeƫn en zoekt nog meer als voorheen de verbinding met haar leden. De tien bestuursleden hebben stuk voor stuk kennis van zaken op een specifiek vakgebied waarmee daarnaast een breed draagvlak binnen de vereniging gerealiseerd kan worden.

Het nieuwe bestuur van RKsv Wittenhorst bestaat na goedkeuring van de leden uit:

Ron van den Bekerom (kandidaat voorzitter)
Edwin van Rensch (vice-voorzitter)
Jac Hesen (secretaris en accommodatie)
Ron Peters (kandidaat penningmeester)
Rob Vissers (bestuurslid commerciƫle zaken)
Marcel Kuijpers (bestuurslid technische zaken)
Ron Verhaagh (bestuurslid technische zaken)
Pim Rohenkohl (kandidaat bestuurslid organisatorische zaken)
Bob Obers (bestuurslid communicatie en PR)
Riny van Pol (kandidaat bestuurslid facilitaire zaken)

De algemene ledenvergadering wordt gehouden op 25 september aanstaande.