Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek: Arjan Duivelshof

12 oktober 2023

Ook in het nieuwe seizoen staan we regelmatig stil bij de mensen die het fundament vormen van onze vereniging: de vrijwilligers. Vlak voor de zomerstop stond Xander Hollard centraal in 'de Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek'.  Xander gaf het stokje door aan Arjan Duivelshof. Ditmaal lees je daarom alles over deze Nijmegenaar die inmiddels ruim 5 jaar actief  is als trainer binnen Wittenhorst.

Warming-up

• Naam: Arjan Duivelshof
  • Leeftijd: 44 jaar
  • Vrijwilligersfunctie(s): trainer /leider JO13-2.
  • Actief als vrijwilliger sinds: iets meer dan 5 jaar geleden ben ik gestart als trainer bij de JO8. Vervolgens elk jaar een leeftijdscategorie hoger en dit jaar dus de JO13.
  • Xander Hollard (invuller van de vorige rubriek) wil graag het volgende van jou weten: ‘Arjan, welk leermoment neem je mee na het behalen van het kampioenschap JO12-2 als trainer/leider voor dit seizoen?':
    Dat het helemaal niet erg is om soms een stapje terug te moeten doen. Afgelopen seizoen hadden we een prima start van de competitie, maar moesten we door een mindere periode even een stapje terug doen en een klasse lager gaan voetballen. Met veel strijd, passie en vooral plezier in het spelletje hebben we uiteindelijk het seizoen met een kampioenschap afgesloten.

1. Wat houdt jouw vrijwilligersfunctie precies in?

Op dinsdag en donderdag verzorg ik samen met Guus en Alex de trainingen. Hierbij hebben we ook nog hulp van de onlangs geïntroduceerde VTON app. En op de zaterdag coach ik de wedstrijden, waarbij Frank ook nog aansluit als teammanager.

2. Waarom ben je gestart als vrijwilliger?

Ik ben gestart als trainer toen mijn zoon Jasper is begonnen met voetbal. Zelf voetbal ik ook al van kinds af aan en wil mijn passie voor voetbal dan ook graag overbrengen op de jeugd.

3. Wat levert vrijwilliger zijn van RKsv Wittenhorst jou op?

Naast dat het heel veel energie kost om alle trainingen en wedstrijden voor te bereiden en in goede banen te leiden, levert het uiteindelijk ook veel energie en voldoening op als je ziet hoe gedreven en met welk enthousiasme de jongens vaak met het spelletje bezig zijn.

4. Hoe zou jij RKsv Wittenhorst in drie woorden omschrijven?

Gezellig, ambitieus en soms wat chaotisch.

5. Zijn er zaken die jij als vrijwilliger graag anders zou zien?

Soms mogen bepaalde zaken wel iets sneller geregeld worden, zoals de teamindelingen voor het nieuwe seizoen. En bijvoorbeeld nieuwe hoedjes die we hard nodig hebben tijdens de trainingen na de introductie van de VTON app.

6. Wat is het mooiste moment dat jij als vrijwilliger hebt meegemaakt?

Dat is dan denk ik wel de dubbel van vorig seizoen: een kampioenschap en toernooiwinst. Heel mooi om te zien hoe trots de jongens waren en niet te vergeten hoe onze assistent trainer Marco Driesen helemaal uit zijn dak ging.

7. Wat doe je in het dagelijks leven?

In het dagelijks leven werk ik bij MSD Animal Health waar ik werkzaam ben als scientist / projectleider vaccin development.

8. Waar houd jij je, naast je rol als vrijwilliger, graag mee bezig in je vrije tijd?

Naast 3 dagen op het veld staan met de JO13 sta ik ook nog eens 2 dagen op het veld als speler bij het sterrenteam van Wittenhorst 6. En als ik dan nog wat uurtjes over heb, ben ik aan het klussen thuis of sta ik achter de BBQ.

9. Wat weten heel weinig mensen over jou, maar wil je best met ze delen?

Dat ik vroeger Ajax-supporter ben geweest, maar wijsheid komt met de jaren en dan besef je als Nijmegenaar dat NEC natuurlijk de beste club van Nederland is.

10. Arjan, aan wie leg jij de volgende reeks met vragen voor?

Liesa Flinsenberg - trainster/leider JO11-3.

Onderdeel van de 'Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek is dat, naast het nomineren van de volgende vrijwilliger, er ook een nieuwe vraag toegevoegd wordt aan de rubriek. Daarmee krijgt de vrijwilliger 'vrijwillig' de mogelijkheid om het elftal met vragen compleet te maken en letterlijk zelf een collega-vrijwilliger een vraag naar keuze te laten beantwoorden.

11. Arjan, welke bonusvraag zou jij graag voorleggen aan Liesa Flinsenberg?

Liesa, als het even niet helemaal lekker loopt tijdens een wedstrijd weet jij de jongens en meisjes altijd weer te motiveren. Zou jij jouw motivatie skills met ons willen delen?

Arjan Duivelshof met JO12-2
Arjan Duivelshof viert kampioenschap met JO12-2 in het seizoen 2022-2023