Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek: Liesa Flinsenberg

17 januari 2024

Een nieuwe editie, een nieuwe kennismaking met een vrijwilliger: Liesa Flinsenberg die actief is binnen onze vereniging als leider van JO11-3. Liesa werd eerder genomineerd voor 'de Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek' door Arjan Duivelshof.  Benieuwd naar de motivatieskills van Liesa? Lees dan snel verder!

Warming-up

• Naam: Liesa Flinsenberg
  • Leeftijd: 35 jaar
  • Vrijwilligersfunctie(s): Leider JO11-3
  • Actief als vrijwilliger sinds: 2020
  • Arjan Duivelshof (invuller van de vorige rubriek) wil graag het volgende van jou weten: ‘Liesa, als het even niet helemaal lekker loopt tijdens een wedstrijd weet jij de jongens en meisjes altijd weer te motiveren. Zou jij jouw motivatie skills met ons willen delen?':
    Op het begin was dit heel lastig. Wat doe je wanneer je elke wedstrijd met minimaal 20-0 achter staat? Na tips te hebben gevraagd bij Joreno van de Ven (technisch coördinator onderbouw) ging het een stuk beter. We proberen de score los te laten en kleine doelen te stellen. Bijv. hoe vaak kan je een bal afpakken, hoe vaak kan je dribbelen met de bal, we hebben de stand ook wel eens weer terug op 0-0 gezet, voor de motivatie doet dit wonderen!

1. Wat houdt jouw vrijwilligersfunctie precies in?

Op zaterdag coach ik samen met Rob ons team. Verder maak ik de schema’s voor de trainingen en de wedstrijden.

2. Waarom ben je gestart als vrijwilliger?

Toen onze oudste zoon Siem ging voetballen, werd er gevraagd of je een rol wilde spelen. Ik heb toen aangegeven graag een rol te willen spelen, maar niet goed wist wat. Tot mijn verbazing was ik ingedeeld als leider van het team. Een beetje uit mijn comfortzone en nog geen idee wat het precies inhield, ben ik de uitdaging aangegaan. Het eerste seizoen was even onwennig ,maar ik leer elk seizoen.

3. Wat levert vrijwilliger zijn van Wittenhorst jou op?

In de winter koude handen en voeten! Nee zonder gekheid,  het levert me energie op om de jongens en meisjes plezier te zien hebben op het veld.

4. Hoe zou jij Wittenhorst in drie woorden omschrijven?

Energiek, in ontwikkeling en gezellig.

5. Zijn er zaken die jij als vrijwilliger graag anders zou zien?

Ik kan zo 1,2,3 niets bedenken.

6. Wat is het mooiste moment dat jij als vrijwilliger hebt meegemaakt?

Onze eerste overwinning dit seizoen. We hadden de eerste 3 wedstrijden verloren. We kwamen achter, maar uiteindelijk wonnen we de wedstrijd. Het voelde bij iedereen alsof we kampioen geworden waren!

7. Wat doe je in het dagelijks leven?

In het dagelijks leven werk ik als product manager bij Aviko Rixona.

8. Waar houd jij je, naast je rol als vrijwilliger, graag mee bezig in je vrije tijd?

Op dit moment zitten we  thuis middenin een verbouwing. Ook ben ik per januari weer gestart met tennis. Maar nu onze tweeling na de winterstop ook gestart is met voetbal en hockey, zal daar nog wel meer vrijwilligerswerk in gaan zitten.

9. Wat weten heel weinig mensen over jou, maar wil je best met ze delen?

Oei, heel eerlijk gezegd zou ik het niet weten. Ik ben denk ik een open boek met mijn hart op de tong.

10. Liesa, aan wie leg jij de volgende reeks met vragen voor?

Katja Cox - JO11-4

Onderdeel van de 'Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek is dat, naast het nomineren van de volgende vrijwilliger, er ook een nieuwe vraag toegevoegd wordt aan de rubriek. Daarmee krijgt de vrijwilliger 'vrijwillig' de mogelijkheid om het elftal met vragen compleet te maken en letterlijk zelf een collega-vrijwilliger een vraag naar keuze te laten beantwoorden.

11. Liesa, welke bonusvraag zou jij graag voorleggen aan Katja Cox?

Katja, je traint/leidt al een aantal jaren een team ontzettend goed. Wat zou je tegen andere moeders willen zeggen die twijfelen of ze dit wel kunnen?

Teamfoto Wittenhorst JO11-3 (23-24).jpg