Vrijwilliger aan het woord: Roy Koppens

3 mei 2019

RKsv Wittenhorst steunt op haar vele vrijwilligers. Van de trainers tot aan het kantinepersoneel: iedereen draagt zijn steentje bij. Deze rubriek geeft een inkijkje in de werkzaamheden van deze vrijwilliger, welke daarnaast ook zijn/haar mening geeft over de plek van de club in de samenleving en waar we als vereniging winst kunnen boeken. Vandaag Roy Koppens, grensrechter van Wittenhorst 9 en lid van de commissie financiële zaken.

1.       Vertel eens kort iets over jezelf:

“Mijn naam is Roy Koppens en ik ben samen met mijn vrouw woonachtend in Horst (binnenkort Hegelsom). In het dagelijks leven ben ik werkzaam op de financiële afdeling van een transportbedrijf in Venlo. Verder ben ik veel in de dartsport actief en ben ik op zondag grensrechter bij mijn team Wittenhorst 9. Helaas ben ik een paar jaren geleden geblesseerd geraakt aan mijn knie. Daar ik wel graag bij het voetbalteam wil zijn (we hebben een vriendenteam) ben ik daar gaan vlaggen.”

2.       Sinds wanneer ben je lid/vrijwilliger bij onze club?

“Ik ben lid van Wittenhorst sinds 01-11-1991. Ik ben bij de club terecht gekomen doordat ik het spel leuk vind om te doen en te zien. In 2011 ben ik vrijwilliger geworden door mee te helpen met de contributiezaken binnen Wittenhorst.”

3.       Wat is hierin jouw uitdaging?

“Door mijn financiële achtergrond ben ik destijds gevraagd om de contributie te gaan beheren. Ik ben wel iemand die graag met cijfers werkt en mensen wil helpen. De uitdaging is om het incasseren van de contributie zo soepel mogelijk te laten verlopen en dat is niet altijd even makkelijk met 1000 leden.”

4.       Wat betekent Wittenhorst voor jou?

“Ik heb vooral veel mooie herinneringen aan de club. Ik ben nooit een groot voetballer geweest maar toch heb ik altijd met veel plezier in het oranje zwart gespeeld. Zo kijk ik nog graag terug op het kampioenschap met Wittenhorst 10 dat we vijftien jaar geleden behaald hebben en de spaarzame doelpunten die ik gemaakt heb. Vandaag de dag vind ik het belangrijk om met mijn vrienden lekker met voetballen bezig te zijn op zondagmorgen.”

5.       Hoe kijk je aan naar de huidige positie van Wittenhorst in de samenleving?

“Wittenhorst is een grote club in deze regio en ik kom deze veranderingen ook tegen in mijn werk binnen de club. Zo krijgen we bijvoorbeeld steeds meer te maken met stichting Leergeld. Deze stichting zorgt ervoor dat kinderen van mensen die uit verre landen komen en/of het financieel niet breed hebben toch kunnen voetballen. De leden en de stichting kunnen deze weg naar de voetbalclub steeds makkelijker vinden. Dit is dus een positieve ontwikkeling.

6.      Waar hoop jij dat Wittenhorst naar toe groeit? Waar moeten we aan blijven werken?

“Ik hoop dat Wittenhorst het niveau waar het nu met alle teams op voetbalt kan handhaven en dat het op financieel gebied gezond blijft zoals het nu is. De club dient wel te blijven luisteren naar de leden omdat zij het hart van Wittenhorst zijn.”

Krijg jij na het lezen van dit stukje ook zin en energie om aan de slag te gaan als vrijwilliger binnen Wittenhorst? Kijk dan eens op onze pagina met vacatures, want er staat vast iets tussen wat past bij jou. Staat er voor jou niets interessants tussen of heb je jouw eigen ideeën om een openstaande vacature in te vullen? Laat het dan weten via een mailtje naar vrijwilligers@rksv-wittenhorst.nl. En dan nemen we z.s.m. contact met je op!