Debuut Martijn van Ooijen en Stijn Jenneskens bij nederlaag Wittenhorst 1

28 april 2019

Het was nu duidelijk te zien dat de ploeg van Ton Kosterman aan de vierde wedstrijd in negen dagen stond af te werken. De topper tegen Venray was misschien te veel van het goede. Alhoewel de krachtsverhoudingen in het veld niet veel verschilde zag het er niet naar uit dat Venray in de 10e min. op voorsprong kwam. Jeroen Vullngs zag zijn verwoestend afstandsschot in het doel ploffen: 0-1.

Wittenhorst beet toch van zich af. Een grote mogelijkheid om de stand gelijk te trekken kwam via een actie van Stijn Jenniskens, die zijn lob over de doelman net over zag gaan. De beste kansen bleven aan de kant van de thuisclub.

Middels een vrije trap van Marco Daniels was Wittenhorst wederom dichtbij de gelijkmaker, ware het niet dat Sam Stiphout de bal tot corner kon verwerken. Binnen een minuut kwam dan toch de terechte gelijkmaker. Uit een corner van Daan Verlijsdonk kon Bart Spreeuwenberg subliem inkoppen: 1-1. Tevens rust.

Na de pauze speelde Wittenhorst een ongelukkige wedstrijd. In de 52e min. kwam de eerste tegenvaller. Een eigen doelpunt van Marco Daniels moest eraan te pas komen om Venray op voorsprong zetten: 1-2.

Venray was niet bij machte om hiervan verder te profiteren. Wittenhorst probeerde nog wel om de schade te herstellen. De vele pijntjes die hier en daar bij de thuisclub vielen door de vele wedstrijden deden de wedstrijd geen goed.

In de slotfase kwam Venray weer gelukkig aan een doelpunt. Ongelukkig werd de bal in de voeten gespeeld van Bram Vievermans die dit presentje dankbaar in ontvangst nam: 1-3.

De wedstrijd eindigde voor Wittenhorst erg teleurstellend. Het wist enkele malen de beste kansen niet te verzilveren. Als als... Ver in blessuretijd werd door Danny Pelzer de zeer geflatteerde 1-4 op het scorebord gebracht.

Wittenhorst kon ondanks de nederlaag toch positief terugkijken naar de verrichtingen van de ploeg, met name zeker van de inbreng van de invallers.

Stijn Jenneskens en Martijn van Ooijen maakten hun debuut voor Wittenhorst 1. Gefeliciteerd!

Wittenhorst 1:

Witt, Meijers (Martijn van Ooijen), Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Giel Beurskens, Verlijsdonk, Joep Beurskens, Daniels, Jenneskens (van Kuijck), Heijnen (Rob Zanders).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 5 begon pas om 13.30 uur aan de wedstrijd bij Boekoel 1. Er werd met 3-2 gewonnen, waardoor een top-drie klassering steeds dichterbij komt.
  • Wittenhorst 8 won voor de tweede keer deze maand met 3-2 van Melderslo 4. De Deze dubbele is extra knap, aangezien de rood-witten een grote voorsprong hebben op de ranglijst. De Horstenaren hebben op deze manier de laatste hoop op een 'Melders' kampioenschap aan diggelen geschoten. Gefeliciteerd met deze dubbele derbyzege!
  • Koploper Wittenhorst 9 heeft zich verslikt op bezoek bij laagvlieger Oostrum 5: 2-1. Door deze nederlaag wordt de kans op een titel kleiner, aangezien concurrent Meterik nog drie wedstrijden tegoed heeft en op slechts drie punten volgt. De strijd is nog niet gestreden; er zijn nog twaalf punten te vergaren. Succes!
  • Wittenhorst 10 heeft in een thuisduel met Helden 6 met 5-1 gewonnen en nestelt zich stevig in de top-vier. Proficiat!
  • Wittenhorst 4 is zonder te spelen nog dichter bij het kampioenschap gekomen. Melderslo wist te winnen van Montagnards, waardoor met de kermis de titel al kan worden gepakt.