Wittenhorst 2 vergeet zichzelf te belonen

11 november 2018

Op het Horster hoofdveld is Wittenhorst 2 er niet in geslaagd de derde zege op een rij te boeken in de Eerste Klasse. Ondanks een regen aan kansen in de tweede helft, kwam de ploeg van trainer Davy Beerens niet voorbij de bezoekers van Deurne: 1-1.

De Horstenaren begonnen voortvarend aan de wedstrijd. Na ruim vijf minuten belandde een voorzet van rechtsback Martijn van Ooijen op miraculeuze wijze achter de Deurnese doelman: 1-0. In het vervolg van de qua veldspel niet hoogstaande eerste helft controleerden de oranjehemden de wedstrijd en vergat Joost van Rensch met twee goede kansen de voorsprong uit te breiden. Het spel speelde zich voornamelijk af op Deurnese helft, waar de aanval van de bezoekers niet verder kwam dan het uitdelen van een speldenprik.

Met de wetenschap dat de wedstrijd al voor rust beslist had kunnen zijn, was het zaak om in de tweede helft de dominantie uit te drukken in doelpunten. Dit gebeurde echter aan de verkeerde kant. Vlak voor het uur kreeg een afstandsschot een rare curve die doelman Stef Tissen te machtig was. De ploeg van aanvoerder Nick Zanders kon dus opnieuw beginnen.

In het laatste half uur van de wedstrijd creƫerden de Horstenaren zoveel kansen dat de verdiende 2-1 wel moest vallen. Echter, het leek wel alsof het niet zo mocht zijn. Zowel Van Rensch, Willem Heijnen, Lars Blenckers als Jarno Philipsen kregen twee opgelegde kansen om het veldoverwicht uit te drukken in een overwinning. Helaas had de Deurnese doelman ogenschijnlijk een engeltje op zijn lat zitten. Het houtwerk en Deurnese benen zorgden voor een 1-1 eindstand. Helaas, het mocht vandaag niet zo zijn.

Wittenhorst 2:

Stef Tissen, Martijn van Ooijen, Nick Zanders, Ruud Meijers, Dennis van Asten; Joreno van de Ven, Jimmie Janssen, Willem Heijnen; Joost van Rensch, Lars Blenckers, Rob Zanders (Jarno Philipsen).

Wat verder opviel:

Wittenhorst 4 won in de topper tegen Montagnards 3 met 3-2 en nam hierdoor de koppositie over van de bezoekers uit Bergen.

Wittenhorst 6 zit in de lift. Na nederlagen als 10-1, 12-1 10-0 en 7-4, werd vandaag slechts met 0-6 verloren van Meterik 2.

Wittenhorst 7 was met maar liefst 8-3 te sterk voor de bezoekers van Kwiek Venlo. Naar horen zeggen schitterde voorzitter Ron van den Bekerom als vanouds. Opscheppen over zijn doelpunt deed hij dan ook zeker niet.

Wittenhorst 9 won de derby tegen Sparta '18 6 op eigen veld met 4-0 en staat keurig tweede in de Zesde Klasse.