Wittenhorst en De Valk kunnen niet scoren

4 september 2016

Met veel belangstelling ging de aandacht uit naar deze eerste wedstrijd. Het was al direct duidelijk dat beide achterhoedes niet van plan waren iets weg te geven. Daarom was het ook niet verwonderlijk dat de strijd zich veelal op het middenveld afspeelde. Voor rust was Wittenhorst het dichtst bij een treffer. Denny Bongers sneed door de achterhoede maar het schot kon door de doelman worden gekeerd.

Na de pauze werd de wedstrijd wat levendiger. Aanvankelijk zonder gevaarlijke situaties. De Valk mocht toch content zijn dat het schot van Frank Peeters door hun doelman op waarde werd geschat. In de slotfase kregen beide teamMS toch enkele mogelijkheden. De scherpte ontbrak bij beide teams.

Het bleef tenslotte bij deze 0-0.

Overige uitslagen selectieteams:

Wittenhorst 2 begon de compettie erg negatief. Een 0-3 thuisnederlaag tegen Rhode 2 is niet waarop we stonden te wachten. Het zal toch wel anders moeten. Mannen, de volgende wedstrijd is voor ons.

Het gedevalueerde Wittenhorst VR1 was niet bij machte om DBS te verrassen. Het werd tenslotte een kansloze 1-5 nederlaag. Met een volledig elftal rekenen we op herstel.

Avanti'31 JO19 - Wittenhorst JO 19  0-4

De eerste competitiewedstrijd van het seizoen was een uitwedstrijd in Schijndel tegen Avanti'31. Na twee goeie wedstrijden in de voorbereiding, 5-0 winst tegen SSS'18 en 2-0 in de beker tegen het hoger spelende Sportclub Irene, waren de verwachtingen hooggespannen. Het begin was weifelend, Avanti'31 oogde gretig en probeerde door veel druk te zetten een snelle voorsprong te pakken, maar na tien minuten was het Wittenhorst dat beetje bij beetje de regie overnam. Avanti'31 kwam totaal niet meer in het stuk voor, en moest lijdzaam toezien dat onze Oranjemannen na 29 minuten de 0-1 op het bord zette. Stijn Jenniskens was er als de kippen bij om de bal, die na een voorzet tussen de keeper en verdediging belande, beheerst binnen te tikken. Na nog twee grote kansen die vakkundig om zeep werden geholpen, was het Bas van der Sterren die de 0-2 binnen tikte . Na de rust hetzelfde spelbeeld, Wittenhorst veel en veel sterker, maar het waren de spelers en de grensrechter die er voor zorgden dat de score niet verder op liep. Tot de 78e minuut, Jeffrey scoorde de 0-3 en vier minuten later was het Charlie die zijn eerste seizoenstreffer aantekende. Een mooi begin van de competitie, een lekkere 4-0 overwinning. En nu deze reeks volhouden, de weg is nog lang en zwaar, maar het begin is veelbelovend.