Wittenhorst JO19-1 pakt ook tweede periodetitel

23 februari 2019

In een bloedstollende wedstrijd heeft koploper Wittenhorst JO19-1 met 3-2 gewonnen van Best Vooruit. Hiermee boekte de ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, Kevin de Mulder en John van Mil alweer haar achtste zege op een rij in de Vierde Divisie. Deze topper kende een 1-1 ruststand: spits Niek van der Sterren scoorde al snel op aangeven van Sangay Tamang, waar de bezoekers vlak voor rust op gelijke hoogte kwamen. De scheidsrechter voerde een inhoudelijke discussie met 'Mulder', die vlagde voor buitenspel, maar het doelpunt werd toegekend. Na rust liepen de Horstenaren comfortabel uit naar een 3-1 voorsprong door treffers van Niek en Ken Alaerds. Een kwartier voor tijd deden de Brabanders wat terug, waarna de oranjehemden koelbloedig de zege over de streep trokken. Concurrent Dommelen speelde gelijk tegen Scharn, waardoor de ploeg van aanvoerder Giel Beurskens ook de tweede periodetitel pakte en inmiddels vijf punten voorsprong heeft op de nummer twee. Na de carnaval wacht de uitwedstrijd naar hekkensluiter RKsv Heeze.

Vandaag boekte Wittenhorst JO17-1 een ruime 7-1 overwinning op bezoek bij Mierlo-Hout. De hekkensluiter van de Vierde Divisie liet de Horstenaren schrikken door een 1-0 voorsprong te nemen, maar na twee corners (treffers Jesper Tros en Sem Derix) namen de oranjehemden vlak voor rust alsnog de leiding. Na rust liep de ploeg van trainer Kevin van den Berg comfortabel uit naar een ruime zege. Aanvaller Sem Derix completeerde zijn hattrick, waar Lucas 'Ratje' van Helvoort de 1-6 scoorde. Middenvelders Bono Wijnhoven en Job Verhofstadt scoorden beide één keer. De JO17-1 bleef voor de derde opeenvolgende wedstrijd ongeslagen en gaat boven de degradatiezone de carnaval in. Overigens mag vermeldt worden dat gelegenheidsassistent Rob Zanders nog steeds ongeslagen is en dat eveneens 'gelegenheidsvlagger' Jorn 'John' Beeren een foutloze wedstrijd vlagde.

Wittenhorst JO17-2 boekte op bezoek bij Rhode/Van Stiphout een knappe 0-2 overwinning. De ploeg van trainer Kevin Koolhof gaf werkelijk geen kans weg en zag Maik Heijer en Jordi Tijssen scoren. De overwinning had zelfs ruimer uit kunnen vallen als het Horster vizier nóg scherper had gestaan. De Horstenaren klimmen zo verder weg van de gevarenzone en kunnen langzaamaan naar de middenmoot gaan kijken.

Op het Horster kunstgrasveld boekte WIttenhorst JO15-1 een knappe 4-1 overwinning op concurrent Scharn JO15-1. De ploeg van trainer Ken Peeters kwam op voorsprong na een afstandsschot van Quin Welles. De Horstenaren liepen vervolgens uit naar 3-0 door treffers van Willem Versteegen en Sjeffrie Swinkels. Na de tegengoal besliste Omar Katolo uiteindelijk de wedstrijd. De Horstenaren boekten de derde zege op een rij en staan nu comfortabel tweede in de Derde Divisie. De voorsprong op Scharn is inmiddels gegroeid naar vijf punten, waar Unitas '59 nog altijd drie punten voorsprong heeft op de oranjehemden.

Wittenhorst JO14-1 wacht nog altijd op haar eerste overwinning in de vernieuwde Hoofdklasse. De ploeg van Willem-Jan van Rens, Dirk Scheres en Paul Ernst verloor op eigen veld met 2-3 van S.V. Brandevoort. Uit drie wedstrijden haalden de Horstenaren één punt; voorlopig bivakkeren de oranjehemden op de tiende plaats. Na de carnaval wacht de uitwedstrijd naar Nuenen, waar een nieuwe kans wacht om de eerste zege te boeken van deze voorjaarscompetitie.

Opnieuw hebben de dames en heren van Wittenhorst JO13-1 het voor elkaar gekregen om Weltania/Bekkerveld goede weerstand te bieden. Op het eigen Horster kunstgrasveld speelden de oranjehemden met 2-2 gelijk tegen de bezoekers uit Heerlen. De doelpunten kwamen van de voet van Isis van Biljouw en Sam Peters. De oranjehemden klimmen op deze manier uit de degradatiezone.

Wittenhorst JO12-1 verloor op eigen veld met 1-5 van FC Engelen. De ploeg van Peter Rijs kwam terug van een 0-2 achterstand naar 1-2, maar defensieve fouten gooiden roet in het Horster eten. Hierdoor was de hoop op een goed resultaat vervlogen. Volgende keer weer een nieuwe kans!

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO19-3 stuurde America/Meterik met 4-2 huiswaarts.
  • De enige echte derby tussen Wittenhorst JO17-4 en Wittenhorst JO17-3 eindigde in 2-4.
  • Wittenhorst JO15-3 leed een ruime nederlaag.  Kom op, de volgende keer is er weer een kans!
  • Wittenhorst JO13-3 won met 3-0 van Oostrum.