Wittenhorst klopt Susteren

8 april 2017

Wittenhorst leverde in Susteren een puike prestatie. Het won de strijd om de tweede plek in de hol van de leeuw met 1-2. Een schitterend gespeelde eerste helft bracht de uiteindelijke eindstand. Nadat de mannen uit Susteren via Wessel Ronckers uit een prachtig afstandsschot de stand ineens op 1-0 bracht moest Wittenhorst deze tegenvaller wegwerken. Direct na de aftrap had de gelijkmaker kunnen vallen. Op de doellijn werd de bal weggewerkt. Wittenhorst ging door en vocht voor succes. Rond het half uur werd Rob Zanders aangespeeld en hij haalde subliem uit. De doelman was kansloos, 1-1.

Susteren kon hier eigenlijk weinig tegenover stellen en moest terug. In de 34e min. kreeg het beloning van een uitstekende pot voetbal. Uit een voorzet kopte Michiel Hanssen keihard binnen, 1-2. Wittenhorst kon de rust met een goed gevoel opzoeken.

Na de pauze had Susteren maar een taak en dat was aanvallen. Dit gebeurde dan ook, maar de achterhoede van Wittenhorst stond paraat en kon na een zinderend slot zegevierend het veld verlaten. Een mooie zege dat beloond werd met een prachtige zege. Aan de andere kant moest Wittenhorst het verlies van Chris Jakobs incasseren. Hij werd in de 2e helft van het veld gedragen. Een ernstige blessure was de sombere conclusie. Een grote smet op deze mooie avond.

Paasmaandag speelt Wittenhorst de inhaalwedstrijd uit tegen SV Venray. Wederom een wedstrijd om naar uit te zien.

Uitslagen selectieteams

Wittenhorst 2 stond voor de taak om tegen Rood Wit '62 2 de benodigde drie punten te pakken. In een wedstrijd met veel doelpunten kon inderdaad de volle buit naar Horst meegenomen worden. Het werd een 4-5 overwinning.

Vrouwen 1 togen naar Maastricht om tegen koploper Geusselt Sport partij te geven. In een redelijke wedstrijd konden onze dames de nederlaag beperkt houden. Uitslag 4-0.