Wittenhorst klopt SV Venray

17 september 2016

Een bijzonder goed startend Wittenhorst deed zich in die periode veel te kort. Na 10 min. had er een 2-0 voorsprong op het scorebord kunnen staan. Het bleef echter 0-0. De beste mogelijkheid kwam van de behendige Joost van Rensch die de doelman omspeelde en slechts de paal raakte. Wittenhorst bleef de bovenliggende ploeg en het verzuimde maar weer om de score te openen. SV Venray had slechts een mogelijkheid met een vrije trap. Doelman John Tissen stond paraat.

Na de pauze zagen de vele toeschouwers (plm. 1300 man) Venray wat beter in de wedstrijd komen, maar de beste kansen waren toch voor de thuisclub. Een komische misser zorgde voor hilariteit toen de bal uit een voorzet eerst door Joost van Rensch in het doel kon worden geplaatst. De bal werd niet geraakt, waardoor Willem Heijnen de trekker kon overhalen. Ook dit ging niet door en tenslotte was Joost weer aan zet. Maar toen waren er hulptroepen om de bal tenslotte weg te schieten. Nog steeds dus 0-0.

De verdiende voorsprong kwam er in de 63e min. Een verrassend en dwarrelend schot door Denny Bongers was voor doelman Dirk van Enckevort  te machtig. De bal vloog verrassend in het doel, 1-0. Wederom uit een vrije trap van Dimitrios Touratzidis zorgde voor onrust. Ook nu weer was de Horster doelman de reddende engel. SV Venray zocht nog meer de aanval, maar moest toezien dat de laatste linie van Wittenhorst een sterke indruk achterliet. Wittenhorst kreeg hierdoor meer vrijheid en het was afwachten wanneer de verlossende treffer viel. In de 87e min. ging de snelle Denny Bongers met de bal aan de haal en zijn voorzet kwam op maat bij de instormende Rob Zanders die met een bekeken schot de stand op 2-0 bracht. Zie op de Wittenhorst Facebookpagina het beeldverslag van de 2-0.

De strijd was hiermee gestreden, Wittenhorst behaalde een verdiende zege door een collectief sterke ploeg.

Overige uitslagen selectie

Het kwakkelende reserveteam kwam vandaag positief in het nieuws. Een keurige 2-1 zege op het lastige HVCH 2 mag er zijn. We hopen nu maar dat de weg vooruit is gevonden.

Wittenhorst VR1 won de thuiswedstrijd tegen Helden met 2-1. De punten waren meer dan welkom, want de aftrek vorige week drukt op dit team.

Verslag Wittenhorst Jo19-1

Wittenhorst O19-1 ging op bezoek bij het nog ongeslagen Erp. Eerste helft een gezapig Wittenhorst wat maar niet los wilde komen. Niet dat Erp zoveel beter was maar schiep wel iets meer gevaar en bracht meer inzet. In de 36e minuut resulteerde dat, na een uitstekende aanval, in de 1-0 voor Erp.
In de rust duidelijk aangegeven bij onze jongens wat anders en beter moest. En inderdaad een scherper en gedrevener Wittenhorst dat ook meer kansen creëerden. Het duurde tot de 69e minuut totdat de gelijkmaker viel.
Na een uitstekende pass van Joris omspeelde Jeffrey de keeper en schoof beheerst binnen.
Erp leek aangeslagen en wilde eigenlijk dat ene punt koesteren, maar Wittenhorst wilde meer.
De ene na de andere aanval volgde en was de scheids consequent geweest dan had Erp zomaar met 9 spelers kunnen eindigen, 2 keer werd een doorgebroken speler onderuit gehaald. We moesten echter tot de 92e minuut wachten op de overwinning. Weer een pass van Joris waar Luc wel in geloofde en hij prikte dan ook met de punt van de schoen de bal in de lange hoek. 1-2 eindstand.
Al met al een zwaar bevochten overwinning.