Wittenhorst laat grote zege achterwege

29 januari 2017

Wittenhorst begon de tweede helft vorige week uitstekend. Ook in de tweede uitwedstrijd in Valkenswaard tegen De Valk konden de Horstenaren 3 punten bijschrijven. Het werd een wedstrijd waarin in de eerste helft voorzichtigheid troef was. Veel onnodig balverlies zorgde ervoor dat het overwicht geen succes opleverde. Toch kwamen de oranjemannen op voorsprong. Een corner genomen door Daan Verlijsdonk was voor een verdediger te machtig en hij tikte de 0-1 binnen. Tevens ruststand.

Na de pauze kende Wittenhorst een fantastisch offensief dat resulteerde binnen 10 minuten in een keurige 0-3 voorsprong. Daarna zakte de concentratie. Uit een onnodige ingreep van Tom Zanders konden de mannen uit Valkenswaard middels een penalty tegenscoren, 1-3. Wittenhorst bleef de bovenliggende ploeg en creƫerde de ene beste kans na de andere. Echter er werd wonderbaarlijk niet een omgezet in een doelpunt.

De winst was mogelijk het belangrijkste, maar er zal in de komende thuiswedstrijd tegen ZSV niet zo slordig met het benutten van deze 100 procent kansen omgesprongen moeten worden. Al met al staat Wittenhorst op de derde plaats. Mooi.