Wittenhorst VR1 deelt wederom de punten

11 december 2023

Het was een koude donderdagavond, Nooit Gedacht wilde deze competitiewedstrijd door de week afwerken, wat de Horster dames prima uit kwam. Wittenhorst wist voor het tweede maal op rij geen overwinning af te dwingen en deelt de punten met Nooit Gedacht, 2-2.

Met goede voornemens liepen de Oranje dames het veld op en startten goed. De thuisploeg probeerden op te bouwen en had even het gevoel dat ze de wedstrijd al vroeg onder controle hadden. Echter had Nooit Gedacht het spel van de oranjehemden snel in de gaten en zetten waardoor de Horstenaren op eigen helft vast zetten. Hierdoor kreeg Wittenhorst steeds meer moeite om er aanvallend uit te komen.

De tegenstander speelde daardoor veel ruimte achter hun verdediging. Ideaal voor een counter van Horster zijde. Die kwam er dan ook na 14 minuten, waar Sofie Gielen Chantal Baghuis de diepte in stuurde. Met haar snelheid liep ze de verdediger er eenvoudig uit en werkte af, 1-0. Met deze voorsprong leek het tij te keren maar Nooit Gedacht hield Wittenhorst flink onder druk.

Het regende met momenten corners en in de 31ste minuut scoorde Nooit Gedacht na een, in eerste instantie, afgeslagen corner. De bal werd teruggelegd  op een speelster nabij het strafschopgbied die vrij in kon schieten. Met deze gelijke stand gingen de teams de rust in.

Wittenhorst moest het heft weer in eigen handen krijgen en na de bespreking in de rust, kwamen de dames goed uit de startblokken. Er werd weer gevoetbald en met nieuw elan begon Wittenhorst dominant aan de tweede  helft. Kort na de start van de tweede helft kreeg Wittenhorst een hoekschop en de bal viel enigszins gelukkig voor de voeten van Chantal Baghuis die hier wel raad mee wist en afrondde, 2-1. Vanaf de bank leek het of  de tegenstander een eigen doelpunt scoorde, maar niets was minder waar. De Horster dames bleven de aanval zoeken, maar Nooit Gedacht verweerde zich kranig. Ze bleven gevaarlijk, maar hadden niet meer het overwicht dat ze in de eerste helft hadden. In de 57ste minuut kreeg Nooit Gedacht weer een corner. Wittenhorst  had de spelverdeelster van Nooit Gedacht over het hoofd gezien die daardoor eenvoudig kon binnenschieten, 2-2.

Met de wissel van Neelke, die zich helemaal had leeg gespeeld op de voorhoede van Nooit Gedacht en soms venijnige duels uitvocht met de laatste linie, kwam Lynn van der Wijst erin om  nog meer snelheid aan de oranje voorhoede toe te voegen. Wittenhorst kreeg steeds vaker de kans om in het doelgebied van Nooit Gedacht te komen en gevaarlijk te worden, maar de dames uit Horst wisten het doel niet te treffen.

Met nog een kwartier op de klok meldde Maud Gooren zich voor een wissel; zij was niet 100% fit aan het duel begonnen en verliet het veld voor Myrna van Aken. Zij kwam er op het middenveld bij om de van positie gewisselde Lianne Damen te vervangen. Lianne nam de positie van Maud Gooren over als centrale verdedigster.

Met deze opstelling bleef Wittenhorst proberen, maar het bleef bij een 2-2 gelijke stand. Een goede afspiegeling van de verhoudingen op het veld. Wittenhorst blijft hiermee vierde staan met 17 punten uit tien wedstrijden met koploper Beerse Boys nog enigszins in het zicht.

Aanstaande zondag 17 december is alweer de laatste wedstrijd van 2023, een bekerwedstrijd thuis tegen RKHBS VR1 uit Heerlen om 12.15 uur.