Een rondje langs de velden: zondag 10 december 2023

12 december 2023

Naast de vaandelteams van Wittenhorst, gebeurt er ook van alles in de competities van onze lagere elftallen. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste hoogtepunten van het weekend van zondag 10 december.

• Wittenhorst 2 speelde op 12 november alweer hun laatste wedstrijd van 2023, door vele afgelastingen. Desondanks hebben ze slechts één wedstrijd minder gespeeld dan de huidige koploper Vitesse'08 2 en vijf punten minder. Na de winterstop gaan de heren van ' 't twed' weer aan de slag.
  • Voor de mannen van Wittenhorst 3 eveneens geen wedstrijd. De vorige wedstrijd, thuis tegen Venlosche Boys 4 ging helaas verloren, 0-4. Met nog één competitiewedstrijd voor de boeg, aanstaande zondag uit tegen de nummer tien op de ranglijst VV Kessel 3, kan de eerste seizoenshelft nog positief worden afgesloten. Het derde elftal staat momenteel zesde met 10 punten uit acht wedstrijden.
  • De winning mood voor Wittenhorst 4 blijft overein. Dit seizoen werden nog alle competitiewedstrijden winnend afgesloten en zo ook die van zondag 10 december. Met 3-1 werd er gewonnen van vvVOS 1 en hierdoor staan de Horstenaren met 15 punten uit vijf wedstrijden fier aan kop in de 5e klasse. Komende zondag eveneens de laatste wedstrijd vóór de winterstop thuis tegen hekkensluiter TSC '04 3.
  • Na de overtuigende thuiszege vorige week tegen IVO 5 (6-0), speelde Wittenhorst 5 verleden weekend geen wedstrijd. Met 15 punten uit zeven wedstrijden, staan de oranjehemden vierde op de ranglijst en kan het bij winst, komende zondag uit tegen Sportclub Irene 6, nog een plekje stijgen en de sterke eerste seizoenshelft net als 2023, mooi afsluiten.
  • Wittenhorst 6 speelde wel weer een wedstrijd. En wat voor een... Werd er vorige week thuis tegen de 'Melderse' overtuigend met 6-2 gewonnen, deden de Horstenaren er afgelopen zondag nog een schepje bovenop door, wederom overtuigend, met 1-6 uit tegen Leunen 3 te winnen. Hierdoor staat ' 't zest' met 22 punten uit tien wedstrijden op een mooie derde plek. Alle kans dus nog om het gat van drie punten met de koplopers na de winterstop te gaan dichten.
  • Medekoploper Wittenhorst 7 speelde vorige week al haar laatste wedstrijd. Thuis tegen Sportclub Irene 7 werd nipt met 2-1 gewonnen. Hierdoor staan de Horster helden op een hele mooie tweede positie op de ranglijst, met één wedstrijd meer dan vvVos 3, dat eerste staat met een gelijk puntenaantal. Ook hier is dus alles nog mogelijk na  de winterstop.
  • De eerste seizoenshelft zit er voor de mannen van Wittenhorst 8 ook al een tijdje op. Door afgelastingen wed er op 26 november voor het laatst gespeeld. Het achtste elftal kent een moeizaam seizoen, maar heeft nog voldoende om voor te spelen na de winterstop. Momenteel staat het achtste in de competitie met slechts vier punten meer dan hekkensluiter RKDSO 2, dat wel drie wedstrijden minder speelde.
  • Afgelopen zondag draaide het bij het eerste elftal om Venray, zo ook voor Wittenhorst 9. Om 11.15 uur werd afgetrapt tegen SV Venray 10, maar de Horstenaren konden niet doen wat het eerste wel lukte; winnen. Er werd nipt met 2-3 verloren, waardoor slechts acht punten werden verzameld tot nu toe met een achtste plek in de competitie als gevolg. Aanstaande zondag de kans op revanche in de gemeentederby thuis tegen America 3 dat met één punt minder op de negende plek bivakkeert.
  • Tot slot Wittenhorst 10, dat speelde vorige week al haar laatste wedstrijd vóór de winterstop thuis tegen SV Venray 11. Deze derby werd overtuigend met 5-2 gewonnen. Hierdoor is het medekoploper op de vierde plek, met weliswaar drie wedstrijden meer gespeeld dan de nummer één RESIA 2. De oranjemannen hebben dus nog alles om voor te spelen na de winterstop.