Nipte thuisnederlaag voor JO19-1

12 december 2023

Op een regenachtige zaterdagmiddag speelde onze JO19-1 de laatste competitiewedstrijd in de 3e divisie thuis tegen Sparta Nijkerk.

Met name in de eerste helft domineerde ons team door hoog druk te zetten. Sparta werd hierdoor gedwongen tot veel lange ballen. Opmerkelijk moment was halverwege een discutabele penalty voor Wittenhorst (niemand die het begreep alleen de scheids). Dit buitenkansje werd echter niet benut door Gijs, dankzij een goede redding van de doelman. Na een prachtige aanval van Wittenhorst over meerdere schijven kon Gabor het helaas ook niet afmaken; wederom gestopt door de keeper uit Nijkerk. Toch viel in de 44e minuut de verdiende 1-0 dankzij een verrassende corner van Sam, die er in één keer invloog!

In de tweede helft klaarde het weer ietsjes op, maar nam de wedstrijd voor onze 19-1 een ongelukkige wending in de 60e minuut. Sparta Nijkerk scoorde de gelijkmaker uit een buitenspelsituatie. De scheidsrechter, die het vanaf de middellijn beoordeelde, zag het anders dan de Wittenhorst-vlagger, wat resulteerde in een resolute, maar onrechtvaardige beslissing. Deze tegenslag gaf Sparta meer vertrouwen en het Horster team was de controle kwijt. Het spel golfde daarna op en neer. In de 70e minuut schoot wingback Koen na een rush krachtig, maar helaas op de bovenkant lat. Sparta scoorde vervolgens 10 minuten later wel de 1-2 uit een counter. Hoewel onze 19-1 nog probeerde aan te zetten, ontbrak het op het einde aan (daad)kracht en overtuiging. Met als gevolg dat de punten deze keer mee gingen naar Nijkerk.

Met de tweede opeenvolgende nederlaag is het seizoen een beetje als een nachtkaars uitgegaan. Toch valt er trots en perspectief te putten uit de derde plek in de eindstand, met evenveel punten als nummer 2 Bennekom en een kleine achterstand van 5 punten op kampioen Juliana.