Wittenhorst wint ruim van Volharding

17 september 2017

De laatste poulewedstrijd voor de beker tussen Volharding en Wittenhorst leverde voor de Horstenaren een grote 6-1 zege op. Volharding was er op gebrand om minstens een zege te boeken om nog kans te maken om de volgende ronde te kunnen halen. In het begin zag het ernaar uit dat de Brabanders hier werk van wilden maken. Het was agressiever. Hier tegenover was het ook duidelijk dat voorin Wittenhorst met hun snelheid erg gevaarlijk was. In de 7e min. kon de aanhang van Wittenhorst juichen. Uit een corner van Marco Daniels stond Thom Derks klaar om in te schieten, 0-1. Volharding probeerde wat terug te doen, het nam even het initiatief en middels enkele corners was het gevaarlijk.

Zonder hoogtepunten bleef het hierbij en beide teams konden overdenken hoe ze het in de tweede helft anders of beter moesten gaan doen. Schijnbaar kwam dit Wittenhorst beter uit. Met enkele wissels kwam er meer lijn in het spel. Meteen werd Thom Derks de vrije ruimte ingestuurd. Het resultaat was een penalty, die hij zelf verzilverde, 0-2. Er was maar een ploeg die in aanmerking kwam voor nog meer doelpunten. Wittenhorst kon met de gevreesde snelheid veelvuldig gevaarlijk worden. In de 59e min. kon Rob Zanders bediend worden die subtiel de bal in het mandje lag, 0-3.

Het doelpuntfestijn ging maar door. Nu kon Michiel Hanssen de bal succesvol in het doel leggen,0-4. De wedstrijd ging nu uit als de bekende nachtkaars. Met de rode kaart van Tim Brouwer van Vierlingsbeek met een charge op  Frank Peeters werd de wedstrijd ontsierd. Frank moest even later het veld verlaten.

De slotfase was weer voor Wittenhorst. Via doelpunten van Thom Ders en Willem Heijnen kwam er een onverwachte grote tussenstand op het scorebord. Vlak voor het einde kreeg Volharding zijn eretreffer. Kevin Reijnders was war attenter en scoorde de einduitslag van 1-6. Met deze stand mocht Volharding erg content zijn. Een week voor de competitie was dit een goed resultaat voor Wittenhorst.

Wittenhorst:

Witt, Hattu, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, van Asten, Verlijsdonk (46. Peeters), Hendriks, Daniëls (60. Hanssen), Rob Zanders, Blenckers (63. Heijnen),, Derks.