Zonnige zondag met schaduwzijden voor Wittenhorst VR 1

1 oktober 2023

Op de zonnige grasmat van sportpark ter Horst stonden twee teams klaar voor hun tweede competitiewedstrijd van het seizoen. Beide waren onlangs gepromoveerd naar de 1e klasse D, maar hun huidige posities in de competitie waren verschillend. Wittenhorst VR 1 stond vierde met 3 punten, terwijl DSE VR 2 vanuit Etten Leur op de tiende plaats verkeerde. Wat volgde, was een wedstrijd vol hoogte- en dieptepunten.

Moeizame eerste helft

De wedstrijd begon met een flinke tegenslag voor Wittenhorst. Binnen slechts 10 minuten had DSE hun voorsprong al uitgebouwd met twee doelpunten. Echter, in de 19e minuut kwam er hoop voor de thuisploeg. Dankzij een samenspel tussen Neelke Muysenberg en Chantal Baghuis wist Wittenhorst hun achterstand te verkleinen tot 1-2. Helaas was dit lichtpuntje van korte duur; DSE wist voor de rust nog twee keer te scoren.

Dubbele Comeback

Wittenhorst kwam terug met vernieuwde energie. Lynn van der Wijst, met hulp van Carin Vissers, vond het net en bracht de score naar 4-2. Niet veel later wist Carin Vissers zelf de achterstand te verkleinen tot slechts één doelpunt, met een voorzet van Lynn. Het team van Wittenhorst leek momentum te hebben, maar een tegenvaller kwam in de 75e minuut. Een doelpunt van Wittenhorst werd afgekeurd wegens buitenspel, een beslissing die ter discussie stond. De stand bleef daarom 3-4 voor DSE en werd uiteindelijk ook de eindstand.

Uitdagingen, Kansen en debuut onder de lat

Hoewel Wittenhorst vol vechtlust zat, hadden ze ook hun deel van de tegenslagen. Ze misten scherpte aan het begin en konden het middenveld niet genoeg domineren. Bovendien misten ze enkele grote kansen: Chantal Baghuis raakte de paal en Carin Vissers de lat. Keepster Céline Roeffen moest helaas in de 60e minuut het veld verlaten vanwege een blessure, maar Danique Vos kon hierdoor haar debuut maken. Later in de wedstrijd viel Maud Gooren ook uit, waardoor Wittenhorst met tien speelsters verder moest.

Ondanks de uitdagingen toonde Wittenhorst veerkracht en potentieel. De dames hopen op betere resultaten en minder tegenslagen. De eerstvolgende wedstrijd is op zondag 8 oktober tegen HVCH. Hopelijk kunnen ook de dames florereren het team uit Heesch zoals de heren vandaag ook deden. Succes dames!