Een rondje langs de velden: 24 & 25 februari 2024

27 februari 2024

Naast de vaandelteams van Wittenhorst, gebeurt er ook van alles in de competities van O23-1 en onze lagere elftallen. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste hoogtepunten van het weekend van zaterdag 24 en zondag 25 februari.

• Wittenhorst 3 speelde zondag een belangrijke wedstrijd om aansluiting te houden met de top-3. Uit tegen Sportclub Irene 3, dat zich samen met VVV’03 2 koploper mag noemen, werd met grote cijfers verloren, 4-1. De nummers vier tot en met acht op de ranglijst staan maximaal drie punten van elkaar dus is de volgende wedstrijd op 10 maart uit tegen vvVOS 2 een cruciale aangezien beide teams in puntenaantal en gespeelde wedstrijden gelijk staan. Komend zondag staat geen wedstrijd op het programma.
  • De mannen van Wittenhorst 4 hebben zondag uit in de derby tegen sv Venray 4 uitstekende zaken gedaan door met 1-3 te winnen. Hiermee verstevigt het haar koppositie ten opzichte van Blerick dat met evenveel wedstrijden vier punten minder heeft. Komende zondag staat een wedstrijd teven middenmoter IVO 4 op het programma. Eerder wonnen de Horstenaren thuis al met 4-0 van de Veldenaren.
  • Het op en neer golven gaat door voor de formatie van Wittenhorst 5. Zondag werd thuis nipt verloren van het Sevenumse Sparta’18 3, 0-1. De vierde positie heeft men nog steeds in handen, maar Sparta’18 komt met één punt minder aardig in de buurt. Zondag de kans op revanche uit tegen Blerick 5, dat achtste staat.
  • In een doelpuntrijk duel tussen Wittenhorst 6 en Kronenberg 2, kwam er geen winnaar uit de bus, 3-3. De Horstenaren staan momenteel nog derde, wat voor nu het hoogst haalbare lijkt. Aanstaande zondag staat de gemeentederby tegen Meterik 3 op het programma dat met één wedstrijd meer slechts drie punten minder.
  • Eveneens een doelpuntrijke wedstrijd van Wittenhorst 7 in en tegen Blerick 6, echter hier wel met een winnaar. De Horstenaren wonnen met 3-4 en staan op dit moment vierde in de competitie. Het gat met koploper vv Baarlo 4 lijkt nu groot met vijf punten, maar er worden nog voldoende wedstrijden gespeeld om de koploper uit te dagen. Zondag speelt men tegen het Veldense IVO 6.
  • Wittenhorst 8 speelde in Lomm tegen RKDSO en wist de wedstrijd winnend over de streep te trekken, 1-3. Hiermee verstevigt het haar positie in de middenmoot op de ranglijst. Komende zondag staat de wedstrijd tegen de nummer 3, VVV’03 4 op het programma. Bij een overwinning kan men, afhankelijk wat overige concurrenten doen, een sprongetje maken in de competitie naar plek vijf.
  • Voor Wittenhorst 10 stond thuis de clash met koploper Volharding 6 op het programma. Bij een overwinning zou het gat met de huidige nummer 1 nog slechts twee punten bedragen. Helaas waren de mannen uit Vierlingsbeek overtuigend te sterk, 2-5. Volharding doet hiermee uitstekende zaken, terwijl de Horstenaren vanuit plek drie concurrentie vanaf de vierde en vijfde plek dichterbij zien komen. Zondag wederom een clash, ditmaal tegen de nummer twee; BVV’27 2. Bij een overwinning staan de oranjehemden tweede op de ranglijst.
  • Wittenhorst O23-1, 2 en 9 speelden afgelopen weekend geen wedstrijd.