Wittenhorst dames schitteren met hattrick tegen HVCH

27 februari 2024

Zondag 25 februari mochten de dames weer aantreden voor de competitiewedstrijd tegen Vrouwen 1 uit Heesch, HCVH. De afgelopen weken zijn er een aantal oefenwedstrijden gespeeld en daarmee was het wedstrijdritme goed op peil gehouden. Nadat onze beide aanvoersters Kris Wijnhoven en Manon van Erp tijdelijk gestopt zijn vanwege blessures is Sofie Gielen tot aanvoerster benoemd. Myrna van Aken en Jella Custers zijn nog niet helemaal fit, maar hebben beiden al weer wat wedstrijdminuten meegepakt.

HVCH was op papier een lastige tegenstander. Voor de winter verloren de oranjehemden daar de wedstrijd kansloos met 0-3. Vandaag kwam Wittenhorst scherp uit de startblokken. Carin Vissers opende de score in de 25’ minuut op basis van een assist van Neelke Muijsenberg en Chantal Baghuis tekende voor een hattrick in de 42e , 48e en 63e minuut, met 3 x een assist van Carin Vissers. Fleur van Veggel bekroonde de wedstrijd na een assist van Lynn van der Wijst met de 5-0.

Wittenhorst was sterk en speelde super gedisciplineerd. De oranjehemden beloonden zich met 2 doelpunten voor de rust en 3 na de rust. Topwedstrijd en het team blijft naar boven kijken. Wittenhorst VR1 bezet de 2e plaats nu, met een wedstrijd minder gespeeld dan koploper Beerse Boys. Volgende week een pittige wedstrijd uit tegen Nuenen VR2 om 12:00, deze staan vierde.