Een rondje langs de velden: zondag 28 januari 2024

30 januari 2024

Naast de vaandelteams van Wittenhorst, gebeurt er ook van alles in de competities van onze lagere elftallen. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste hoogtepunten van het weekend van zondag 28 januari.

• Voor Wittenhorst 3 stond afgelopen zondag de eerste competitiewedstrijd na de winterstop alweer op het programma en wel thuis tegen het Maasbrese MVC’19 4. Na drie verliespartijen op rij in de competitie werd het seizoen sterk hervat met een klinkende 6-2 overwinning. Het staat momenteel vijfde met nog zicht op een betere klassering. Komende zondag staat wederom een thuiswedstrijd op het programma tegen HBSV 2.
  • Waar de heren van Wittenhorst 4 ongeslagen, met 15 punten uit vijf wedstrijden, de winterstop in gingen, werd zondag voor het eerst puntverlies geleden thuis tegen HBSV 3. In een spannende wedstrijd werd nipt met 4-3 verloren. De oranjehemden hebben echter alles nog in eigen hand en staan dus met 15 punten uit zes wedstrijden bovenaan. De heren komen na carnaval, op 25 februari, weer in actie in de derby tegen SV Venray 4.
  • Wittenhorst 6 is de tweede seizoenshelft begonnen met een gelijkspel in en tegen Ysselsteyn, 1-1. Het staat na elf wedstrijden op een keurige derde plek op de ranglijst met nog altijd zicht op de titel. Het gat met koploper Venray 8 is slechts vijf punten. Aanstaande zondag staat de wedstrijd tegen de hekkensluiter SportingST/SVEB 4 op het programma.
  • De mannen van Wittenhorst 7 speelden zondag thuis tegen het Tegelse TSC’04 en verloor nipt, 2-3. Het doet daarmee geen goede zaken in de competitie waar het derde staat met inmiddels drie punten achterstand op de koploper vvVOS 3 met één gespeelde wedstrijd meer. Zondag de kraker thuis tegen VV Baarlo 4, dat momenteel tweede staat met twee punten meer dan de Horstenaren.
  • In een doelpuntrijke wedstrijd verloor Wittenhorst 9 thuis maar net van Blerick 8, eindstand: 4-3. Het blijft daarmee op een elfde plek staan op de ranglijst. Komende zondag een herkansing om punten te pakken tegen de hekkensluiter Meterik 4, dat dit seizoen tot dusver slechts één punt wist te behalen.
  • Wittenhorst 10 heeft zondag uitstekende zaken gedaan door met maar liefst 6-2 te winnen van ST SVEB/Sporting ST 6. Met deze overwinning doet de ploeg nog volop mee voor het kampioenschap vanuit een mooie derde positie en slechts twee punten minder dan de twee koplopers. Zondag staat een uitwedstrijd tegen een naaste concurrent op het programma tegen SJO/SSA MSH Maasduinen 5.
  • Wittenhorst 2, 5 en 8 speelden afgelopen weekend geen wedstrijd.