Niels van Gerven bereid gevonden als kandidaat-bestuurslid PR & Communicatie

26 februari 2024

Zittend bestuurslid PR & Communicatie, Willem van den Munckhof, zal aan het einde van zijn huidige bestuurstermijn zijn rol binnen Wittenhorst neerleggen. Een nieuwe uitdaging in het bestuur van een andere vereniging is hiervoor de aanleiding. In Niels van Gerven, momenteel lid van de commissie PR & Communicatie, is door het bestuur een nieuw kandidaat-bestuurslid bereid gevonden. Tijdens de ALV in het najaar van 2024  stelt Niels zich verkiesbaar als bestuurslid PR & Communicatie. In dit artikel stelt Niels zich voor.

Stel jezelf eens voor

“Goed, Niels van Gerven dus. Ik ben 30 jaar en geboren en getogen in Horst. Ik woon samen met mijn vriendin Manon. Nu nog in ons gezellige centrum, maar binnenkort in ons nieuwe huis in de Afhang. In het dagelijkse leven werk ik bij het – ook in Horst gelegen – strategisch adviesbureau Viduro. Een fijne club waar ik goed op mijn plek zit. In mijn vrije tijd ben ik graag lekker buiten, bijvoorbeeld om een stuk te hardlopen.”

Wat is jouw band/relatie met Wittenhorst?

“Ik loop al zo’n 25 jaar rond op het sportpark van Wittenhorst. Natuurlijk ben ik begonnen als voetballer bij de jongste jeugd. Erg talentvol ben ik nooit geweest. Na de jeugd ben ik dan ook in een vriendenteam terecht gekomen. Na een fantastisch jaar waarin we bijna alles wonnen en kampioen werden, ging ik nog een jaar door en daarna besloot ik om te stoppen.”

“Ook buiten het voetbalveld ben ik actief voor Wittenhorst. Zo ben ik ongeveer zeven jaar aangehaakt bij de communicatiecommissie en organiseer ik jaarlijks met veel plezier de voetbalquiz in de kantine. Ook heb ik in het verleden wat grotere projecten opgepakt, zo heb ik het traject om te komen tot de kernwaarden begeleid. Het is fijn dat er binnen Wittenhorst volop ruimte is om iets op te pakken!”

Kun je iets vertellen over hoe je benaderd bent en hoe de gesprekken verliepen?

“Dat is eigenlijk vrij natuurlijk gegaan. Willem van den Munckhof is op dit moment bestuurslid PR & Communicatie. Hij gaat binnenkort aan de slag met een bestuursfunctie bij een andere vereniging. Ik kreeg vervolgens de vraag of ik interesse had om Willem op te volgen. Daar heb ik even over nagedacht en daar ben ik een keer met Willem voor gaan zitten. Ik besloot om ervoor te gaan!"

Je volgt Willem van den Munckhof op, die de afgelopen jaren de ‘Communicatie-kar’ heeft getrokken. Hoe kijk je hierop terug?

“Ja, dat klopt. Ik was de afgelopen jaren een onderdeel van die 'communicatie-kar' en ken Willem daarom goed. Het is Willem gelukt om door te pakken op de weg die zijn voorganger was ingeslagen: communicatie op een goed niveau houden en nog verder optimaliseren. Ik durf daarbij wel te zeggen dat we het voor een amateurvereniging de afgelopen jaren goed voor elkaar hadden op communicatiegebied. Wat Willem daarbij kenmerkt is dat hij altijd een goede balans wist te vinden tussen samen doorpakken en ruimte voor gezelligheid.”

Hoe kijk je naar dit nieuwe hoofdstuk in je Wittenhorst-carrière?

“Er vinden wat verschuivingen plaats binnen Wittenhorst waardoor de communicatiecommissie behoorlijk is uitgedund. Ik wil eerst de basis weer in orde krijgen en ga dus op zoek naar een aantal enthousiastelingen die de commissie komen versterken. De commissie gaat er dus anders uit zien dan de afgelopen jaren. En dat is eigenlijk ook helemaal prima, dat biedt ongetwijfeld weer nieuwe kansen en inzichten.”

“Daarnaast is Wittenhorst natuurlijk een club waar het altijd leeft en waar altijd iets te doen is. Ook de komende jaren staat er weer van alles te gebeuren. Dat is gaaf, daar wil ik graag een onderdeel van zijn en mijn steentje aan bijdragen!”

Wil je verder nog iets kwijt?

“Je voelt ‘m al aankomen: natuurlijk maak ik van dit interview gebruik om direct een oproep te doen. We zoeken versterking voor de communicatiecommissie. Dat kan op verschillende manieren: we zijn een vrij brede commissie waar volop ruimte is om dingen op te pakken waar je energie van krijgt. Denk aan het beheer van de website of social media, het verzorgen van interviews, fotografie, vormgeving en zo kan ik nog wel even doorgaan. Jouw achtergrond vinden we daarbij niet zo belangrijk, je hoeft echt geen communicatie-opleiding te volgen of te hebben afgerond. Als je er zin in hebt, maken we het samen passend. Bovendien geeft het je volop kansen om je te ontwikkelen.”

“Voel je vrij om contact met mij op te nemen. Dat kan via nielsvangerven@rksv-wittenhorst.nl of 0625017104.”