Wittenhorst verliest thuis van Achilles Veen

25 februari 2024

Wittenhorst 1 heeft op eigen veld een nederlaag geleden tegen Achilles Veen. Kansloos waren de Horstenaren zeker niet tegen de nummer drie van de Vierde Divisie, maar de bezoekers gingen effectiever om met de kansen en profiteerden maximaal van de persoonlijke fouten van de thuisploeg: 0-2.

Openingskwartier

In het openingskwartier wisten beide ploegen geen grote kansen te creëren. Alleen in de eerste minuten werd een gevaarlijke voorzet voor het doel gepareerd door Arts; verder hoefden de bezoekers niet op te veren. Waar menig supporter 'vreesde' voor een sterk en dominant Achilles, wisten de Horstenaren de bezoekers goed partij te bieden.

Grote kans

Deze goede weerstand leverde vlak voor het half uur een grote kans op voor de oranjehemden: Joost van Rensch dribbelde vanaf rechts naar binnen, maar zag zijn schot nipt over de kruising zeilen. Amper een minuut later mikte Verkennis een kansrijke kopbal over het doel; hiermee werd een misschien wel terechte voorsprong niet gepakt.

Persoonlijke fouten

De bezoekers uit Veen speelden niet opvallend, maar wel heel stabiel en degelijk. Met enkele voormalig profvoetballers in de basis, loerde men vooral op kansen en fouten bij de gastheren. Tien minuten voor rust kwamen de Brabanders (te) gemakkelijk op voorsprong: de vrijstaande Thomas de Man bracht de 0-1 op het scorebord. Amper vier minuten later verdubbelde Jari Koenraat de score nadat hij de Horster defensie uitspeelde en voor een leeg doel afrondde. Hiermee stond de wedstrijd opeens op z'n kop en gingen beide ploegen rusten met een tussenstand die de thuisploeg misschien niet verdiende, maar wel aan zichzelf had te danken.

Geen treffers

In de tweede helft bood de thuisploeg opnieuw goede weerstand aan de bezoekers. Qua veldspel waren de Horstenaren, net als in de eerste helft, zeker niet de minste en werden er enkele kansen gecreëerd. Zo zeilde een schot van Joep Beurskens na een goede aanval over, raakte Joost van Rensch de lat en redde doelman Jan Schimmel miraculeus op een grote kans. De laatste kans aan Horster kant was voor Tom Spreeuwenberg: hij raakte het zijnet. De laatste kans van de wedstrijd was voor Achilles, maar het schoot voorlangs leverde geen 0-3 op. Dit was wellicht ook teveel van het goede geweest.

Wittenhorst groeit zichtbaar qua veldspel, maar zag dit vandaag niet beloond worden met een tweede overwinning op een rij. Volgende week wacht de zeer belangrijke uitwedstrijd tegen concurrent HVCH in Heesch.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Koen Jenniskens, Dion van Horne, Bono Wijnhoven; Joep Beurskens (82. Jelle Janssen), Tom Driessen (69. Tom Spreeuwenberg), Daan Verlijsdonk, Jeffrey Rijkers; Joost van Rensch (60. Luc van Kuijck), Giel Beurskens, Jeroen Verkennis.