Nuenen bezorgt Wittenhorst 1 fikse nederlaag

28 januari 2024

Wittenhorst 1 blijft voorlopig in de buurt van de gevarenzone. Op bezoek bij Nuenen werd de grootste nederlaag tot dusver dit seizoen geleden: 5-0.

Het werd al snel duidelijk dat de gastheren het initiatief zouden gaan nemen deze wedstrijd. Wellicht dat de oorwassing in Horst eerder dit seizoen hierin een rol heeft gespeeld. Waar eerst een gevaarlijke voorzet vanaf rechts nog vakkundig werd weggekopt, kwamen de Brabanders na tien minuten op voorsprong door een treffer van Ed Craenen. Vrijstaand vanaf links liet hij doelman Van Rens kansloos.

Het werd er niet veel beter op voor de oranjehemden: middenvelder Nick Driessen moest al snel het speelveld verlaten en kort hierop ging een schot op Horster doel rakelings naast. Na een gevaarlijke actie van Joep Beurskens, die spits Verkennis net niet wist te bereiken, tekende Coen Brouwers met een boogbal voor de 2-0. Nadat de Horstenaren bijna de aansluitingstreffer maakten uit een corner, kwam de thuisploeg nog voor rust op 3-0: een harde uithaal van Cuenca uit een weggeslagen bal zorgde voor een uitzichtloze situatie.

Ook na rust ging het gretige en efficiĆ«nte Neunen door met waar het mee bezig was. Binnen twee minuten tekende Cuenca voor zijn tweede van de middag nadat een bal niet goed kon worden weggewerkt. Opnieuw twee minuten later was het diezelfde Cuenca die met een boogbal voor zijn hattrick tekende.

In het vervolg van de wedstrijd was de geest uit de fles. Waar Nuenen nog enkele kansen kreeg om dezelfde stand als in Horst op scorebord te zetten, kreeg Van Kuijck nog een kans op de eretreffer, maar na de 50e minuut werd er niet meer gescoord. Al met al een kansloze partij voor Wittenhorst, dat op alle fronten werd afgetroefd door het robuuste en degelijke spel van de gastheren.

De verschillen onderin zijn klein: met negentien punten uit zeventien wedstrijden staat Wittenhorst voorlopig 12e. De behoefte aan overwinningen zal hierdoor verder toenemen.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Koen Jenniskens, Dion van Horne, Ruben Peulen (46. Bono Wijnhoven), Luc van Kuijck, Tom Driessen, Daan Verlijsdonk (70. Kevin van Asten), Jeffrey Rijkers (59. Willem Heijnen), Nick Driessen (15. Joep Beurskens), Jeroen Verkennis, Tom Spreeuwenberg (46. Mats van Biljouw).