Ruime nederlaag Wittenhorst 1 bij Veritas

18 november 2018

Op deze eerste winterse zondag liet Wittenhorst het totaal afweten. Vanaf het begin was het duidelijk dat de thuisclub Veritas veel beter begon. In de tweede min. had het bijna succes middels de gevaarlijke Bastiaans. Zijn kopbal ging net over. Pas in de 9e min. kon Wittenhorst de eerste echte aanval afleveren. Michiel Hanssen leek in de 11e min. de score te openen. Uit een voorzet van Tom Derks kon hij net niet afronden.

In de 16e min. brak voor Wittenhorst en voor het verloop van de wedstrijd een ongelukkig moment aan. Thom Derks werd in de ruimte gestuurd. Met zijn snelheid was hij op weg naar de doelman, ware het niet dat hij werd gevloerd. De bal kwam toch in de voeten van een oranjespeler die de 1-0 liet noteren. Echter de scheidsrechter floot iets te vroeg en brak deze aanval af. De gele kaart viel slechts te noteren.

Vanaf dit moment was Wittenhorst niet meer bij de les. Het liet de wedstrijd totaal voorbij gaan. Er zat geen bezieling in de ploeg en dat is toch wel noodzakelijk. Uit een  vrije trap werd de rebound omgezet in de 1-0 voorsprong. Dit bleek voor de Horstenaren teveel van het goede. In de slotfase van de eerste helft werd het zelfs 2-0. Mogelijk in buitenspel kon Joost Hendriks deze treffer scoren.

Na de pauze een feller Wittenhorst dat beter in de wedstrijd begon. De aansluitingstreffer bleef echter achterwege. Het was het fysiek sterke elftal van Veritas dat meer afdwong en de eindstand van 3-0 op het scorebord bracht. In de slotfase kon Wittenhorst enkele goede mogelijkheden niet benutten. Bij Veritas was eveneens de precisie niet aanwezig. Hierdoor bleef de zeer verdiende zege op deze stand staan.

Wittenhorst 1:

Witt, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders (59. Tom Zanders), Hattu, Verlijsdonk, Joep Beurskens (46. Heijnen), Hanssen, Daniels, Rob Zanders, Derks.