Succesvolle start Taakie

9 november 2023

Sinds het begin van het seizoen wordt er binnen Wittenhorst gewerkt met de online tool Taakie. Hiermee brengen we o.a. de kwaliteiten, opleidingen, werkzaamheden en hobby's in beeld van onze leden en vrijwilligers. De vrijwilligerscommissie is dan ook al drukdoende geweest om 'matches' te maken tussen vacatures of incidentele taken en onze leden en ouders van leden.

Na enkele weken mogen we al enkele succesverhalen schrijven! Zo hebben zo'n vijftien (ouders van) leden zich aangemeld voor kantinediensten, zowel structureel als incidenteel. Naast het draaien van diensten zijn ook mensen bereid gevonden om ondersteunende werkzaamheden te verrichten achter de bar.

Naast de uitbreiding van kantinevrijwilligers, zijn er via Taakie ook (incidentele) vrijwilligers gevonden voor facilitaire zaken. Denk hierbij aan het uitgeven en innemen van de teamtassen aan het begin of einde van het seizoen. Daarnaast zijn er twee welkomstbuddy's gevonden, die binnenkort zullen starten om onze nieuwe leden en ouders van leden op te vangen en wegwijs te maken binnen onze club. Dit gaat gebeuren middels een fysieke rondleiding op ons sportpark.

Tenslotte konden mensen aan het einde van de vragenlijst ook aangeven wat ze graag voor de club zouden willen betekenen. Opmerkingen als: 'Ik kan niet wachten om toffe feesten te organiseren' hielpen erg om in beeld te brengen dat iemand bijv. uitermate geschikt zou kunnen zijn voor de activiteitencommissie.

Door deze nieuwe manier van werven hebben we binnen Wittenhorst dus al enkele nieuwe vrijwilligers mogen verwelkomen. We hopen dat we nog vele succesverhalen zullen mogen schrijven!

Eerder schreven we al een artikel waarin werd teruggeblikt op de lancering van Taakie binnen Wittenhorst. Lees dat artikel hier

Wil je meer informatie over Taakie? Lees dan dit artikel. Heb je de vragenlijst nog niet ingevuld? Doe dat dan hier!