Verslag Freaky Friday & Super Saturday

14 januari 2019

Het weekend van 11 en 12 januari 2019 stond in het teken van de Freaky Friday en Super Saturday. De activiteitencommissie organiseerde deze diverse activiteiten voor de jeugdelftallen binnen Wittenhorst.

Freaky Friday (JO-8/9, JO10-11 en Mini-F) wederom druk bezocht:

Ondanks het druilerige weer namen er circa 120 personen deel aan de speurtocht in the dark. Verspreid over het bos hingen reflecterende hesjes met foto's van diverse BH-ers en BN-ers. Daarnaast waren er in de kantine nog het KNEX-spel en de dierenrebus. Het blijkt nu zelfs dat het woord lui niet meer bekend is binnen onze Wittenhorst-jeugd. De generatiekloof was duidelijk zichtbaar toen men met Chill-paard als oplossing kwam. Vanuit de kantine zag je overal zaklampen en andere lichtbronnen door de Moelberenbos struinen. Voor iedereen was er bij de finish een lekker gezond broodje vet met ranja en dat er ook nog een prijs te winnen was namen de meeste kinderen voor lief.

Super Saturday: Bowlen en Jumpen (JO-11/12/13)

Strikes, Spares of een Split: het kwam allemaal voorbij en zelfs de goot had het zwaar te verduren. Na een uurtje bowlen werd er gewisseld en mocht men zich uitleven op de trampolines van Jumping XL. Ook hier een prima opkomst en inmiddels vaste prik voor onze JO-11/12 spelers.

Super Saturday: Schaatsen (JO-14/15): Grefrath kleurt Oranje-Zwart

Rooms Katholieke Sportvereniging Wittenhorst werd afgelopen zaterdagmiddag weer voor even Rooms Katholieke Schaatsvereniging Wittenhorst. 45 spelers/speelsters en begeleiders waagden zich bij onze oosterburen aan de rondjes twee minuut vierendertig seconden laag. Ondanks wat lichte regen werd het een middag met ijspret. Er zijn ongetwijfeld enkele PR's gereden. De opkomst was erg wisselend, van een team was iedereen er, terwijl van andere teams de opkomst erg laag was. Het is voor de onderlinge band alleen maar goed dat kids ook eens op een andere manier dan voetballend met elkaar kunnen omgaan. Het was een leuke dag en ook de rijdende ouders/leiders hebben gezellig met elkaar kunnen kletsen of hebben mee geschaatst.

De activiteitencommissie kijkt terug op activiteiten die prima zijn verlopen!