Voorbeschouwing selectieteams

21 augustus 2018

Kersverse Vierde Divisionist Wittenhorst JO19-1 gaat haar voorbereiding starten met een uitwedstrijd bij de leeftijdsgenoten van Deurne. De thuisploeg komt dit seizoen uit in de Eerste Klasse en speelt dus twee klassen lager dan de ploeg van de nieuwe hoofdtrainer Richard Kleuskens. De nieuwe lichting JO19-1 bestaat uit negen tweedejaars A-spelers en negen eerstejaars A-spelers. Een goede mix waarmee men gaat proberen hoge ogen te gooien in de Vierde Divisie. Aangezien volgende week zaterdag meteen de bekerkraker tegen SV Venray op het programma staat, is de wedstrijd van aankomende zaterdag belangrijk om ritme en vertrouwen op te doen.

Wittenhorst JO17-1 gaat zich opmaken voor haar tweede opeenvolgende jaar in de Vierde Divisie. De ploeg van trainer Kevin van den Berg, die volledig uit tweedejaars B-spelers bestaat, gaat eveneens de korte reis naar Deurne maken. De thuisploeg gaat aankomend seizoen uitkomen in de Hoofdklasse en is hiermee een competitiegenoot van Wittenhorst JO17-2. Voor de ploeg van aanvoerder Nick Driessen start de bekercampagne volgende week met een uitwedstrijd bij Hoofdklasser Volharding/Sambeek. Na twee weken voorbereiding staan er dus direct uitdagende wedstrijden op het programma.

Wittenhorst JO17-2 speelt aankomend seizoen haar wedstrijden in de Hoofdklasse. Kevin Koolhof keerde terug bij Wittenhorst en zal dit seizoen deze getalenteerde groep onder zijn leiding nemen, samen met zijn assistent-trainer Thom Derks. De eerste wedstrijd van deze voorbereiding wordt gespeeld op bezoek bij Helden JO17-1, dat eveneens uitkomt op Hoofdklasse niveau. Beide ploegen zullen elkaar dit seizoen echter niet treffen. Een mooie krachtmeting voor de Horstenaren, die volgende week de bekercampagne starten met een derby tegen Sparta ‘18/Kronenberg JO17-1.

Derde Divisionist Wittenhorst JO15-1 start haar seizoen ook met een oefenwedstrijd op bezoek bij de leeftijdsgenoten van Deurne. De ploeg van de nieuwe hoofdtrainer Ken Peeters kreeg nieuw elan met drie nieuwe spelers en start het seizoen met de ambitie om hoge ogen te gooien in de Derde Divisie. Op bezoek bij de Hoofdklasser in Brabant moet het nodige wedstrijdritme op worden gedaan. Volgende week staat de bekerwedstrijd tegen competitiegenoot Venlosche Boys op het programma. De voorbereiding brengt dus meteen uitdagende wedstrijden met zich mee.

Hoofdklasser Wittenhorst JO14-1 start haar voorbereiding op bezoek bij Volharding/Sambeek JO15-1. Deze combinatie van twee buurtdorpen komt aankomend seizoen uit in de Derde Divisie en zal dus direct een interessante uitdaging bieden voor de ploeg van trainer Willem-Jan van Rens. Met enkele nieuwe spelers kreeg ook deze groep een mooie aanvulling op de toch al getalenteerde lichting. Met de wedstrijd tegen het bekende SV Brandevoort in het vooruitzicht, lijkt deze wedstrijd een mooie krachtmeting om speelklaar te raken voor de start van de bekercampagne.

Ook Wittenhorst JO12-1 startte deze week de voorbereiding. De ploeg heeft met Peter Rijs een nieuwe trainer, waar Laurens van Dungen en Rik Geurtjens net als vorig jaar bij de groep betrokken blijven. Met in totaal vier nieuwe spelers gaat deze groep voor het eerst 11 tegen 11 voetballen en dat is toch een hele verandering. De eerste keer om met deze formatie te oefenen is in én tegen de leeftijdsgenoten van Sportclub Irene uit Tegelen. De thuisploeg komt aankomend seizoen uit in de Eerste Klasse en brengt regelmatig goede lichtingen voor de dag. Het zal dan ook een interessante krachtmeting worden voor deze jonge ploeg.