Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 17 november

14 november 2018

Er staat een spannende en belangrijke zaterdag op het programma voor Wittenhorst JO19-1. De ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, John van Mil en Kevin de Mulder heeft de beste papieren om kampioen te worden van de eerste periode. Deze prijs zou recht geven op deelname aan de nacompetitie voor promotie naar de Derde Divisie. Om dit voor elkaar te krijgen zal er op eigen veld af moeten worden gerekend met hekkensluiter RKsv Heeze. De bezoekers uit Noord-Brabant verloren alle zeven duels en moesten in deze wedstrijden maar liefst 22 tegendoelpunten incasseren. Het is nog alles behalve een uitgemaakte zaak dat de Horstenaren na afloop feest kunnen gaan vieren, daar Dommelen en Best Vooruit eveneens achttien punten hebben. Doelsaldo gaat dus mogelijk de doorslag geven. De wedstrijd begint op Sportpark Ter Horst om 14.15 uur. Zet ‘m op mannen!

Na de ruime overwinning op hekkensluiter Mierlo Hout (8-0), staat de volgende kraker op het programma voor Wittenhorst JO17-1. De ploeg van Kevin van den Berg, Eric Driessen, Rob Zanders en Danny van den Berghe maakt de reis naar Herten, waar SHH JO17-1 gastheer is van deze wedstrijd in de Vierde Divisie. Beide ploegen haalden tot dusver zes punten uit zeven wedstrijden en delen hiermee de tiende plaats, waardoor beiden alleen Mierlo Hout onder zich houden. Het belang van drie punten moge duidelijk zijn. Bij winst stijgt de ploeg van aanvoerder Nick Driessen naar een plek in de middenmoot en kan het de degradatiezorgen voorlopig van zich afschudden. De opdracht is duidelijk. Succces!

Een eveneens belangrijke wedstrijd voor Wittenhorst JO17-2. De ploeg van Kevin Koolhof, Thom Derks en Daan Verlijsdonk gaat op bezoek bij concurrent Stiphout Vooruit. De thuisploeg uit Helmond staat één plek lager (9e om 10e) en heeft twee punten minder dan de Horstenaren. Het belang van deze wedstrijd moge eveneens duidelijk zijn: bij winst slaat de ploeg van aanvoerder Sven Kuijpers een gat naar de onderste ploegen. Een nederlaag betekent voorlopig een plek in de gevarenzone. Het wordt sowieso weer eens tijd voor een nieuwe zege: de laatste dateert alweer van 13 oktober. Zet ‘m op!

Zoals al eerder duidelijk werd zijn de verschillen in de Derde Divisie JO15 ontzettend klein. Wittenhorst (derde) won hierin drie van zijn vier wedstrijden met één doelpunt verschil en treedt aankomende zaterdag in een thuiswedstrijd aan tegen nummer negen SV Budel, dat slechts drie punten minder heeft dan de ploeg van trainer Ken Peeters. De Brabanders scoorden net zo vaak als ze treffers incasseerden (13 maal) en kregen afgelopen zaterdag flink op de broek van Best Vooruit (1-5). Taak voor de ploeg van aanvoerder Tom Driessen om de aansluiting met Scharn en Unitas’59 te houden. De wedstrijd op het Horster kunstgras begint om 13.15 uur. Succes!

Na drie opeenvolgende competitiewedstrijden zonder zege wordt het weer eens tijd voor een driepunter. Wittenhorst JO14-1 treedt aankomende zaterdag in een thuiswedstrijd aan tegen JVC Cuijck JO14-1, dat slechts vier punten minder heeft dan de Horstenaren en hiermee vijfde staan in de Hoofdklasse. De ploeg van Willem-Jan van Rens, Dirk Scheres en Paul Ernst staat daarentegen keurig derde en kreeg in zeven wedstrijden pas zes doelpunten tegen. Om een plek in de top-vier vast te stellen is een overwinning op de Brabanders belangrijk. De wedstrijd begint om 11.30 uur. Succes mannen!

Een zware, maar mooie uitdaging voor Wittenhorst JO13-1. Aankomende zaterdag ontvangt de ploeg van trainer Roy Broos de ongeslagen koploper Scharn JO13-1. De dames en heren leefden deze week op een blauw/roze wolk door de onverwachte, maar knappe zege in Heerlen op Weltania/Bekkerveld. Waarom zou er dan ook niet van Scharn gewonnen kunnen worden? De bal is rond, elf tegen elf en het vertrouwen is groeiende. Alle facetten zijn aanwezig voor een leuke en leerzame wedstrijd. Deze clash staat gepland om 11.15 uur op het Horster kunstgras. Succes dames en heren!

Tenslotte de talenten van Wittenhorst JO12-1. De ploeg van Peter Rijs, Laurens van den Dungen en Rik Geurtjens gaat de reis maken naar Zeelst, waar UNA JO12-1 gastheer is voor deze wedstrijd in de JO13 2007 competitie. De geel-zwarten staan keurig vijfde en scoorden in zes wedstrijden maar liefst 27 keer; het meeste van alle teams. De oranjehemden wachten daarentegen nog op hun eerste competitiezege en houden momenteel alleen streekgenoot Sparta ’18 onder zich. Met de wetenschap dat onlangs koploper Sportclub Irene flink weerstand werd geboden, maken de jongens ook in Zeelst een goede kans op een resultaat. Het begint met inzet en geloof en dit is iedere zaterdag aanwezig. Ga ervoor!