Voorbeschouwing Wittenhorst 1 - Deurne

17 oktober 2018

Beste sportvrienden,

De vijfde wedstrijd van deze jaargang is een thuiswedstrijd tegen het iets verderop gelegen SV Deurne. Een club met een roemrijke historie. Vanaf het seizoen 1992/1993 acteert het vaandelteam steevast op Hoofdklasse- of 1e klasse niveau. Na de degradatie uit de hoofdklasse wordt dit het 4e seizoen waarin we de blauwwitte formatie treffen. De balans is licht in ons voordeel: 3 overwinningen (ieder seizoen 1x), 1 gelijkspel en 2 nederlagen. Dit was ook ieder jaar terug te zien in de eindrangschikking: Wittenhorst eindigde voornamelijk in de (sub)top, terwijl Deurne in de middenmoot terug te vinden was.

In dit nog prille seizoen liggen de verhoudingen anders. Deurne kent een prima seizoenstart met 3 overwinningen in 4 wedstrijden. Enkel SV Venray was hen met 3-1 de baas. Met klinkende zeges op Geldrop (5-2) en Susteren (5-0) waren met name de thuiswedstrijden dit seizoen een succes.
Wittenhorst startte het seizoen wisselvalliger. Uit een op papier lastige openingsfase van het seizoen met tegenstanders als Chevremont, Bekkerveld en EHC behaalde het 5 punten.

Afgelopen zondag werd voor de eerste maal verloren, op bezoek in Hoensbroek. Een totaal onnodige nederlaag die we volledig bij onszelf kunnen zoeken. Koploper EHC maakte gretig gebruik van onze cadeautjes en stuurde ons zonder punten naar huis.

Aanstaande zondag is het zaak ons te herpakken en de aansluiting te vinden met de ploegen bovenin. Een eenvoudige opgave gaat dit zeker niet worden, maar we hebben in het verleden al vaker bewezen met een goede teamspirit en vanuit een goede organisatie het beste in onszelf naar boven te halen. Hier gaan we komende zondag dan ook weer voor!

Supporters, we kunnen jullie steun goed gebruiken. Tot zondag!

Met sportieve groet,
Willem Heijnen

Selectie Wittenhorst 1:

1. Sjors Witt, 2. Tom Zanders, 3. Bart Spreeuwenberg, 4. Will Spreeuwenberg, 5. Kevin van Asten, 6. Joost Wijnhoven, 7. Rob Zanders, 8. Joost van Rensch, 9. Marco DaniĆ«ls, 10. Daan Verlijsdonk, 11. Willem Heijnen, 12. Stevie Hattu, 13. Bart Zanders, 14. Michiel Hanssen, 15. Dirk Scheres, 16. Joep Beurskens, 17. Ruud Meijers, 18. Thom Derks, 19. Reserve-keeper, 20. Lars Blenckers.

Spelers van de week zijn aankomende zondag Roan Verdellen en Freek Linders, beide spelend in de JO11-2.