Wandelvoetbal in Horst aan de Maas

30 oktober 2016

Wittenhorst en Melderslo hebben met een eerste derby het startschot gegeven om het wandelvoetbal in Horst aan de Maas gestalte te geven. Ook Sparta’18 is inmiddels volop bezig met de eerste voorbereidingen.

Nadat VVV Venlo al geruime tijd succesvol bezig is met het wandelvoetbal sluiten diverse verenigingen uit Horst aan de Maas nu ook aan. De bedoeling is natuurlijk dat alle voetbalverenigingen uit Horst aan de Maas uiteindelijk meedoen en er een leuke competitie ontstaat die er voor zorgt dat de “sterren” van weleer elkaar weer regelmatig ontmoeten. Een leuke, gezellige hobby, die natuurlijk ook zorgt voor de nodige sport en beweging.  Deze ontwikkeling past goed in de plannen van Sport aan de Maas, dat momenteel met Via VVV samenwerkt om wandelvoetbal in de regio verder uit te breiden. Binnenkort organiseren Sport aan de Maas en Via VVV een bijeenkomst in de Stadion de Koel in Venlo om samen met de verenigingen de organisatie rond de wandelvoetbalcompetitie op te pakken. Natuurlijk past deze aanpak ook in de doelstellingen van de Gezondste regio 2025!

Afgelopen week gingen de voetballers van Wittenhorst in training en zaterdag 29 oktober werd de eerste wedstrijd gespeeld tussen Wittenhorst en Melderslo. Het werd uiteindelijk een 4-3 overwinning voor Wittenhorst.

Wandelvoetbal_3.JPG